/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
clock-hastighed
Fra : graahede
Vist : 365 gange
50 point
Dato : 05-09-04 22:03

er der nogle der kan forklare mig hvordan man ændre sin clock-hastighed inde i bios da min computer er gået ned i hastighed hvordan det så kan ske

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-09-04 22:06

Det må du vist forklare nærmere, og gerne med nogle PC specifikationer!

Kommentar
Fra : graahede

Dato : 05-09-04 22:16

det er amd barton 2500+ men når jeg starter op står der amd 1900 dem jeg har købt den af siger at det er clock frekvensen der skal stilles op hvisnok til 166 jeg har gjordt det engang men jeg kan ikke huske hvordan jeg gjorde vi gjorde det over telefonen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-09-04 22:47

Og hvad er det for en bios? Du er sikker på du har gjort det før i bios, for det er ikke lige et sted man bør rode, hvis man ikke har forstand på det!

Accepteret svar
Fra : Nope

Modtaget 50 point
Dato : 06-09-04 01:59

Du skal indstille din ram-hastighed til det højeste i bios'en - og det er formentligt til de 166mhz som du nævner..
Hvis du kan finde det i din bios, skal du bare trykke på + eller - tasten, for at ændre værdierne til de 166mhz.

Godkendelse af svar
Fra : graahede

Dato : 07-09-04 16:56

Tak for svaret Nope.
jeg havde håbet at der var nogle der kunne guide med med hensyn til at stille clockhastigheden i bios men tak for svaret

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-09-04 18:29

Det kræver jo at man ved hvilken bios du har! Det var faktisk derfor jeg spurgte

Kommentar
Fra : Nope

Dato : 08-09-04 02:05

@graahede.
Din clockhastighed er probational med din ramhastighed..
Prøv det jeg tidligere beskrev...virker det ikke efter hensigten, kan du altid sætte det tilbage igen på plus eller minus tasterne.
Ellers kan du måske fortælle hvilket bundkort det er (mærke,type,version), så kan jeg måske fortælle det helt præcist!