/ Forside/ Karriere / Udlandet / USA / Spørgsmål
10  wacher 144
Politisk styreform i USA??
Fra : SarahJane
Vist : 4419 gange
40 point
Dato : 05-09-04 20:58

Er der nogen, der kan henvise mig til nogle gode sites om USA's styreform(helst på dansk).. Siden skal gerne være let tilgængelig uden for mange debatter og subjektive meninger..

På forhånd mange tak..

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-09-04 22:09

Hvad er det mere konkret du gerne vil vide?

Kommentar
Fra : SarahJane

Dato : 05-09-04 22:16

Noget om, hvor mange der sidder i partierne, hvordan beslutningerne bliver taget og hvem det går igennem... Hvem og hvor mange, der sidder i deres folketing(eller hvad de nu har)... Ehh.. Tja, vel bare lidt alment om den politiske styreform.. Det er til en mindre fremlæggelse i engelsk og er altså ikke særlig politisk anlagt...

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-09-04 22:22

PÅ dette link kan du få alt at vide, det er godt nok ikke på dansk, men det er vel egetnlig en fordel da det skal fremlægges på engelsk og på denne måde får du det korrekte ordforråd

http://www.whitehouse.gov/government/

Rul ned til midten på siden, under teksten "Branches of Government" kan du se forklaring på de forskellige regeringsinstanser, de er som i Danmark inddelt i lovgivende (Legislative), dømmende (judicial) og udøvende (executive)

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 18-09-04 20:33

Fik du svar på dit spørgsmål?

Kommentar
Fra : SarahJane

Dato : 20-09-04 21:35

Ja tak.. Det gjorde jeg..