/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Winzip problem
Fra : Surf
Vist : 678 gange
50 point
Dato : 10-07-02 02:54

jeg har downloadet nogen zipfiler og to af dem kan jeg ikke få åben den sige at jeg skal prøve at downloadet filen igen det har jeg så gjornt op til 4 gange bare med den sammet resulta hvad tror i det kan skylles

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 10-07-02 06:34

Hej surf

Hvis ikke WinZip i den nyeste version kan åbne dem, kan du jo forsøge med WinRAR. Det har nogle enkelte gange hjulpet mig. Hvordan og hvorfor ved jeg ikke, men det har som skrevet virket enkelte gange. Jeg går selvfølgelig ud fra at du allerede har sikret dig at det er nyeste version af winzip du har.
Ellers kan du jo prøve at lægge adressen på en af dine "mislykkede" zipfiler ind her, hvor jeg så kan gøre et forsøg.
mvh
Catbody

Kommentar
Fra : e.p.

Dato : 10-07-02 08:43

Hent den nyeste version 8.1 http://winzip.com/ddchomea.htm så skal det nok komme til at køre (håber jeg)

Held og lykke
Eric

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-07-02 08:53

Hej Surf,

det har jeg også prøvet nogle gange... det ka' muligvis skyldes at Zip-filen er korrupt... det hænder ind imellem...

hvis det er det der er problemet er der ikke så meget at gøre... så ka' du downloade den 1000 gange og det hjælper lige lidt...
ellers ska' du ha' fat i en recovery tool til Zip...

du ka' også nogle gange være heldig med recovery funktionen i Winrar...

det ka' også være at det slet ikke er en Zip fil... prøv at åbne den med enten notepad eller wordpad... nogle gange står der i begyndelsen af en fil hvad slags det er...

ellers ka' der måske stå noget om det fra den side hvor du har hentet det fra... mere ka' jeg ikke sådan lige komme i tanke om... da jeg ikke ved hvilken fil det drejer sig om eller hvor du har hentet den fra...

ellers ku' det jo også være at den ku' hentes et andet sted fra...

håber det ka' bruges...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 10-07-02 13:04

Jeg er tit ude for at lave pc´er for folk og har set hvor meget WinZip roder og forvirer dem. Det er kun amatør og folk der ikke ved beder der bruger winzip, Smid det ud og brug et program der har det hele i et, så skal du kun ha et program og ikke alle de forskellige. Brug winace eller Windows Commander disse inderholder også ftp og meget andet og Windows Commander kan også fåes på dansk. http://www.winace.com/
Windows Commander kan du hente på http://www.ghisler.com/ og mangler du et crack eller kode hertil http://astalavista.box.sk/
Nej du smid det winzip ud og brug noget prof.

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-07-02 18:39

Hej Surf!

Jeg tror Starup er inde på noget af det der kan være årsagen! Med hvilket program har du downloadet?

Jeg har været ude for, at man i nogle tilfælde ikke kan bruge en download-accelerator, idet der bliver åbnet en underside, og man så kun får downloadet noget af filen.

Burg i stedet manuel download ved at højreklikke på den fil der skal downloades!

Mvh
Bjarne H

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 11-07-02 03:06

så du kan få de point nej min ven sådan lege vi ikke

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 11-07-02 06:19

Hej surf
Helt præcis hvad er det for mogle filler du har, hvad heder de??? Hvis det er fordi den siger der er fejl i filen, er dette ikke sikkert, undskyld jeg siger det igen men brug Windows Commander gå ind og find fillerne og sig rediger så er det 100% sikkert du kan åbne dem prøv det det virker og smid SÅ WinZip væk for altid, det er et dårligt program..
Med venlig hilsen
turbo.dk

Accepteret svar
Fra : turbo.dk

Modtaget 50 point
Dato : 11-07-02 06:19

Hej surf
Helt præcis hvad er det for mogle filler du har, hvad heder de??? Hvis det er fordi den siger der er fejl i filen, er dette ikke sikkert, undskyld jeg siger det igen men brug Windows Commander gå ind og find fillerne og sig rediger så er det 100% sikkert du kan åbne dem prøv det det virker og smid SÅ WinZip væk for altid, det er et dårligt program..
Med venlig hilsen
turbo.dk

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-07-02 08:31

Hej Turbo,

så dårlig er Winzip nu heller ikke, jeg synes det er et let, enkelt og elegant program, bruger det tit... og jeg vil ikke lige betegne mig selv som "amatør og folk der ikke ved bedre"... det er da en smagssag...

dermed ikke sagt at Winace eller Windows Commander hellere ikke er go'e programmer...

Og Windows Commander hjælper ikke hvis det er en korrupt zip fil... eller hvis det viser slet ikke at være en zip fil, fordi den er omdøbt...

Der ka' som sagt være mange grunde til det ikke funker... Men det er som svært at vide når Surf ikke svare... som regel ka' man hvis man åbner en fil i Notepad eller Wordpad, læse hvilken fil man har med at gøre... det står tit i klartekst imellem alle de sjove tegn som er binære data...

til Surf... Ka' du evt, skrive linket til en af de filer du ikke ka' få til at fungere? og evt. prøve at åbne filerne i enten Notepad eller Wordpad, og se om der står noget med et filformat?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-07-02 08:47

Hej Surf,

hvis du gerne vil ha' at jeg kigger på filen... ka' du så ikke smide et link til den... og hvis du ikke af en eller anden grund vil have linket til de filer smidt her... ka' du så ikke evt. sende en mail... min mail er strarup@worldonline.dk så ka' jeg prøve at analysere den, og se efter om det er en zip fil, eller om den er korrupt... eller hva' der nu ka' være galt med den...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 11-07-02 09:22

starup
det er rigtig det du skriver, med undtagelse af winzip, HVORFOR bruge 10 programmer når man kan nøjes med et????
Jeg spør bare, hvor dum kan man være???? Hvis du gad at lære at bruge dette (Windows Commander ) fandt du jo nok også udaf ,at der også er det samme i som Notepad .....TÆNKE TÆNKE....

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-07-02 09:53

Hej Turbo,

jeg kender udmærket Windows Commander... har selv brugt det... men den ka' også virke uoverskuelig... hvis det sku' være...
og som jeg sagde... så er det jo en smagssag...

jeg brugte Windows Commander en del da jeg studerede, for at bruge den til at pakke filerne ned på flere disketter... og det var ikke altid den var lige go'... men sådan er det jo med alle programmer... der er både fordele og ulemper... Og mht. zip... tja... så foretrækker jeg nu personligt winzip... Jeg ka' pakke mine filer sammen ved at højreklikke og markere uden at jeg ska' ind i et program... Og hvorfor så egentlig bruge Windows Commander når man har stifinderen... plus det hjælper jo ikke ret meget hvis det viser sig ikke at være en Zip fil...

men alt i alt... så hjælper en diskusion omkring hvilket program vi foretrækker ikke på Surf's problem mht. de zip filer...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 14-07-02 11:35

Hej Surf,

har du fået løst dit problem, med de Zip filer?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 15-07-02 22:59

hmm jeg ved ikke om jeg fik løst det men aligveller mener jeg at jeg gjoret, jo hør nu her

da jeg skulle downloadet en fil ku jeg kun pakket den op med winrar fil men jeg gjoret det at jeg omdøbte rar til zip og så fik jeg den sammet besked som med de to zip filler
ja jeg simble prøvet alt med winzip men uden held

så hente jeg winrar og fik den installeret

også fik jeg pakket den ud

men da jeg komt til at slette de to winzip filler så er svaret både ja og nej

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-07-02 16:05

Hej Surf,

oki doki...

men hvis du løber ind i problemer med det igen, ska' du være velkommen til at sende mig en mail på strarup@worldonline.dk
så skal jeg nok prøve at hjælpe dig...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 08:38

Surf skrev:

> jeg har downloadet nogen zipfiler og to af dem kan jeg ikke få åben
> den sige at jeg skal prøve at downloadet filen igen det har jeg så
> gjornt op til 4 gange bare med den sammet resulta hvad tror i det kan
> skylles

1. Måske det slet ikke er en zip fil, måske den bare skal omdøbes til
f.eks mp3.

2. Hvis du bruger en download manager skal den sættes til at
downloade binært

3: Har du et link til en zipfil

--
Mvh Edmund