/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Otto Brandenburg - Når en sailor går i l~
Fra : Carnegie
Vist : 7873 gange
50 point
Dato : 05-09-04 20:09

Hey derude.

Jeg vil meget gerne lære at spille "Når en sailor går i land" med Otto Brandeburg på guitar. Nogen der kan hjælpe??

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-09-04 20:18
Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-09-04 20:19

nå ikke, men søg på Når en sailor går i land under noder på www.bib.dk

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 05-09-04 20:27

Hvis jeg får din email-adresse, kan jeg sende den til dig som .wma-fil?

Kommentar
Fra : Carnegie

Dato : 06-09-04 08:20

Tak for tilbudet, Arne. Jeg har dog cd'en med nummeret, men at spille guitar på gehør kan jeg desværre ikke prale af. Jeg går ud fra at det var det du mente...

Kommentar
Fra : Carnegie

Dato : 11-09-04 18:54

Hmm... nu har jeg så søgt på jeres link (mange tak) men jeg kan overhovedet ikk finde det. Any help??

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-04 19:02

Prøv at gå ind på www.bibliotek.dk

Du skal søgtepå: titel=en sailor går i land og sprog=dansk og materiale=noder

Der findes to nodebøger med becifringer til sangen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 11-09-04 19:13

Mit seneste svar er jo egentligt det samme som xyzzygy's det andet. Så jeg kan da ikke forstå hvorfor DU ikke finder noget?

www.bib.dk linker blot videre til www.bibliotek.dk så det ER samme link. Du siger du HAR musikken så må det da være dissse nodebøger du søger?

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 11-09-04 20:17

ja, jeg kunne altså godt finde noder til den på www.bib.dk husk at søge under noder

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 30-09-04 19:42

Hej Carnegie. Nu skal du huske at lukke spørgsmålet. Det gør du ved at trykke på "Accepter som svar", der står til højre over den kommentar du synes har været dig til størst hjælp. Du får så lejlighed til at sende en bemærkning til svareren. Spørgsmålet lukkes og de af dig udlovede point bliver udløst. Venlig hilsen Arne Jakobsen

Kommentar
Fra : Carnegie

Dato : 03-10-04 19:34

Hey folkens.

Spørgsmålet er ikke lukket, da geg leder ikke efter et link til hvor jeg kan finde en sangbog. Jeg leder efter akkorder eller tabs (fingerspil) til denne sang.

Er I i tvivl om hvad jeg mener, så kig evt. på www.ultimate-guitar.com

- Carnegie

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-10-04 19:49

Hej Carnegie

Det er nu næsten 1 mnd. siden du stillede spørgsmålet og kun Siggy og jeg har svaret. Du har så, som jeg ser det, 4 muligheder:

1.: Du forhøjer point-tallet med min. 20 point for at få spørgsmålet lagt øverst i stakken og håbe på at der SÅ kommer nogen ind der kan give dig svaret.

2.: Accepter at ingen har et bedre tip en Siggy og jeg, og luk spørgsmålet.

3.: Stil spørgsmålet i et andet plenum, og luk spørgsmålet.

4.: Gå på biblioteket og tal med den Bibliotekar der har med musikafd. at gøre, og luk spørgsmålet.

Uanset hvad du vælger, så held og lykke med det. Venlige hilsener fra Arne Jakobsen

Accepteret svar
Fra : Kipper

Modtaget 50 point
Dato : 27-10-04 19:27

C
Sømanden ved at søde pigehjerter
F                G
Banker i hver en havn, så snart han er der

      A             D7
For når en sailor – en rigtig sailor går i land, så ved man aldrig, hvad der kan ske
G                      C
Langs med hele kajen vinker glade piger og siger: sku-bu-du…

Ja, når en sailor – en rigtig sailor går i land, så ved man aldrig, hvad der kan ske
Dans en rigtig rock med mig, så hvisker jeg til dig: sku-bu-du…

C
En sailor følger sin pige hjem i måneskin
F
Imens de nynner kind mod kind
D7
Månen står vagt og brummer i takt:
G
Sku-bu-du…

Ja, når en sailor – en rigtig sailor går i land, så ved man aldrig, hvad der kan ske
Pigen var så sød, hun fik et kys og det betød: sku-bu-du…åhrr…

En sailor, en sailor, en sailor, en sailor, en sailor går i land
Så ved, så ved, så ved man aldrig hvad der kan ske
Langs med hele kajen vinker glade piger og siger:
Sku-bu-du…

Ja, når en sailor – en rigtig sailor går i land, så ved man aldrig, hvad der kan ske
Dans en rigtig rock med mig, så hvisker jeg til dig: sku-bu-du…

For når en sailor – en rigtig sailor går i land, så ved man aldrig, hvad der kan ske
Langs med hele kajen vinker glade piger og siger: sku-bu-du…

Ja, når en sailor – en rigtig sailor går i land, så ved man aldrig, hvad der kan ske
Dans en rigtig rock med mig, så hvisker jeg til dig: sku-bu-du…

En sailor følger sin pige hjem i måneskin
Imens de nynner kind mod kind
Og månen står vagt og brummer i takt:
Sku-bu-du…

Ja, når en sailor – en rigtig sailor går i land, så ved man aldrig, hvad der kan ske
Pigen var så sød, hun fik et kys og det betød: sku-bu-du…åhrr…

***

Håber det dækker
:) kipper

Godkendelse af svar
Fra : Carnegie

Dato : 31-10-04 09:49

Tak for svaret Kipper.

Det var det jeg manglede!!!