/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
adobe premiere, lyd på film
Fra : thomas_abc
Vist : 251 gange
125 point
Dato : 05-09-04 19:45

Jeg er netop gået igang med at bruge adobe premiere 7.0 (mega fedt program) til at redigere
mine "hjemmevideoer" optaget med et sony handycam.
Problemet er bare at jeg ikke helt kan finde ud af hvilket format jeg skal eksportere mine videofiler i!
Kompresser man dem ikke, fylder 3 minutters video 3,74 gb. Jeg tror at microsoft video 1 er det videoformat der virker bedst,
men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal gøre med lyden.
Lyden er helt fin inde i selve programmet, men så snart jeg eksportere filmen skratter lyden helt ekstremt (på den nye filmfil) lige gyldigt hvordan den er kompresset.

Jeg håber der er nogen som ved noget om det og som kan hjælpe!!

på forhånd TAK

Thomas Gyldenløve

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-09-04 19:46

Hvilke formater kan den gemme i?

Kommentar
Fra : thomas_abc

Dato : 05-09-04 19:53

- Uncompressed
- IMA ADPCM
- Microsoft ADPCM
- CCITT A-Law
- CCITT u-Law
- GSM 6.10
- DSP Group TrueSpeach(TM)
- ATRAC3
- IMC
- DV Audio -- NTSC
- DV Audio -- PAL

men liemeget hvilket format jeg vælger skratter lyden forfærdeligt meget...især når der er flere lyde oveni hinanden.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-09-04 20:04

Hmm? Bruger du nogle codecs i andre programmer f.eks for at vise divx film?

Kommentar
Fra : thomas_abc

Dato : 06-09-04 08:55

Ja! Jeg bruger en codecs pakke der hedder k-lite... til bl.a. at vise divx og xvid osv...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-09-04 12:16

Jeg kunne forestille mig det var den codec pakke. Prøv lige at afinstallere den og se om det virker!

Kommentar
Fra : thomas_abc

Dato : 07-09-04 18:21

...okay.. det virkede desværre ikke.. andre forslag!?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-09-04 18:27

Du kan jo prøve at afinstallere din lydkort driver og genstarte windows.

Kommentar
Fra : thomas_abc

Dato : 07-09-04 20:01

..hmm...alt andet virker ganske glimrende.. lyden virker os helt optimalt inde i premiere.. og desuden er det et problem jeg har haft i snart 1 månede... kan simpelt hen ikke finde løsningen.. hvilket format spytter i (du) jeres film (og lyd) ud i?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-09-04 21:53

selv ikke uncompressed virker? Hvad er dine computer specifikationer? Bruger ikke selv programmet, så jeg kan ikke svare på dit sidste spørgsmål!

Kommentar
Fra : thomas_abc

Dato : 08-09-04 15:54

jo det virker jo godt.. men lyden forvrænger! og skratter.. hvad mener du med specifikationer?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 08-09-04 19:10

Hvad din computer består af? Det kan jo både skyldes et software og et hardware problem

Kommentar
Fra : thomas_abc

Dato : 08-09-04 23:38

MIn computers hardware er i orden i hvert fald.. men det er jo ikke dér problemet ligger...
En anden sjov ting er at jeg godt kan eksportere mit lydspor ukompresset så det lyder ganske fint.. men så snart det blir' kompresset eller der kommer billede på skratter og hakker lyden... Er der ik nogen der kender lidt til programmet?

Kommentar
Fra : Sandvad

Dato : 29-05-05 16:54

Jeg har også prøvet Premiere Pro eller 7.0.
Men den er for bøvlet, så jeg har lagt min gode gamle ver.6.5 ind igen, for det kører bare.