/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Vindruesaft
Fra : Dittesen
Vist : 13216 gange
50 point
Dato : 05-09-04 19:22

Jeg har en masse blå vindruer i mit drivhus, som jeg ikke får spist. De er ikke særligt store, og så er der en masse sten i. Jeg kunne godt tænke mig at lave saftevand af dem - men jeg kan ikke finde nogen opskrifter på det. Jeg har heller ikke en saftmaskine. Er der nogen, der har en god opskrift?

V.h.

Dittesen

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 05-09-04 19:41

hmm, man klemmer druerne i et dørslag så saften løber ud (helst i en skål) og smager til med sukker.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 05-09-04 20:30

Hej Dittesen

Du kan lave en dejlig vindruegele. Det gjorde jeg sidste år, og gør det igen i år. Jeg har også et drivhus med en masse blå druer.

Ingredienser:
1 liter usødet vindruesaft
6 spsk. citronsaft/Citrus Nekta
1 brev Gul Melatin (40 g)
750 g sukker

Druerne skylles nippes af stilkene og knuses, f.eks med en solid kop. Saften vrides ud i et saftkælde og måles. Vindruesaft, citronsaft og Gul Melatin bringes i kog og koges 1 min. Gryden tages fra varmen. Sukkeret røres i. Geléen bringes i kog og koges 1 min. Skummes og kommes i Atamonskyllede glas, der lukkes dagen efter.

God fornøjelse

Frank

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 24-09-04 23:06

eller du kan lade den gære til vin ;-D

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 25-09-04 18:36

Hej Dittesen

Hvordan går det med dine druer?

mvh
Frank

Kommentar
Fra : Dittesen

Dato : 17-10-04 11:27

Hej til jer alle!

Jeg lavede vindruesaft af mine druer - men desværre synes jeg ikke, at det smagte lige så godt, som jeg forventede. Jeg tror, at det er en fordel at blande en anden slags frugt i.

V.h.

Birgitte.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 17-10-04 13:12

måske, men hvad med at lukke spørgsmålet!