/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
sikkerhed/ history
Fra : ms_ms
Vist : 188 gange
40 point
Dato : 05-09-04 12:52

Hvordan kan jeg sikre min computer, så kun jeg kan bruge den? Og hvordan kommer jeg ind og ser hvad andre har kigget på på min computer

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-09-04 12:56

Du kan jo sætte password på i opstarten så man ikke kan komme ind på maskinen.

MÅden at gøre det på er lidt forskellig fra system til system.

Hvis du er den eneste der kan bruge computeren er der jo ikke andre der kan kigge på noget

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 05-09-04 13:59

Hej ms_ms

Jeg havde engang en demo version af et program, der blokerede helt for andres tilgang til computeren. I det program kunne man se om andre havde "prøvet" at komme "ind". Jeg kan desværre ikke huske hvad programmet hed, men hvis der er et sådan du er ude efter, kan det være at andre brugere herinde ved hvad det hedder. Man skulle stille et spørgsmål (som alle kunne se hvis de startede comp.) Svaret (som man også selv skriver) er så password´et.

// Toupie

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 05-09-04 19:42

Hvis du bruger Internet Explorer kan du lave en lille ændring i registrerings databasen, så muligheden for at slette oversigten over de websteder man har været inde på fjernes.

Du skal gå ind i strukturen

HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\InternetExplorer\ControlPanel

Her skal du oprette en DWORD der skal hedde History. Dens værdi skal du ændre fra 0 til 1.

Hvis du foretrækker det har jeg en .reg fil til at ligge hvor det er gjort, men så skal jeg have din mail.

Desuden er et boot-up password ikke en helt dum ide.
Det er de færreste der gidder at skille kabinettet ad og lave CMOS for at komme ind på din computer. Og hvis de gjorde skulle de efterfølgende forbi dit Windows logon og det ville kræve en linux distro som Austromi eller Knoppix med en ekstra maskine til at tyde SAM.

Venlig hilsen
Andreas1982