/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
få gamle spil til at virke...
Fra : wezzler
Vist : 412 gange
30 point
Dato : 05-09-04 12:17

Jeg har lige et problem med en Cd der fuld af gamle spil, der alle er downloadet gratis fra nettet. Men hvordan virke de? Jeg har prøvet at "omstille" pc'en til acceptere dem (f.eks. windows 95), men dette gik ikke.

Jeg har selv XP.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-09-04 12:19

Hvis det er dos spil så glem det!

Kommentar
Fra : wezzler

Dato : 05-09-04 12:28

det er amiga, dos, gamle pentium, nintendo.....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-09-04 12:31

amiga og nintendo spil kan man få emulaterer til, men gamle dosspil er ikke kompartible med winxp!

Kommentar
Fra : iq

Dato : 05-09-04 12:32

Prøve dette før du giver op:

1. højreklik på ikon'et og vælg egenskaber
2. under "kompatibilitet" vælg "kør dette program i kompatibiltetstilstand for"
3. vælg "Win95"

Hvis det ikke hælper så følg tedd's råd!

Accepteret svar
Fra : rosekamp

Modtaget 30 point
Dato : 08-09-04 18:00

Hej Wezzler

Jeg har selv siddet med problemet og er nu også begyndt at spille mine pcx-spil på pc'en via en emulator. Heldigvis - for min gamle trofaste Playstation er ved at afgå ved døden.

Anyway - kig her

Dette skulle være en Amiga emulator:
http://www.winuae.net/

Nederst på siden er der en Nintendo emulator: (og en masse gamle gratis spil)
http://www.angelfire.com/ab6/altespiele/games.htm

Du kan også kigge her - der er mange emulatorer:
http://www.emulators.com/download.htm

Rosekamp

Godkendelse af svar
Fra : wezzler

Dato : 14-09-04 11:20

Tak for svaret rosekamp.

Kommentar
Fra : rosekamp

Dato : 14-09-04 12:39

Det var så lidt wezzler - og god fornøjelse

Rosekamp