/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gabioner, Hjælp
Fra : berthaprop
Vist : 948 gange
250 point
Dato : 05-09-04 11:30

Jeg skal til at lave gabioner istedet for min hæk for jeg er ved at være godt træt af at skulle klippe hæk.

Nå men så lyder mit spørgsmål på hvor dybt man skal sætte dem i jorden og hvilke dimension skal rivnettet være i?

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 05-09-04 12:31
Kommentar
Fra : lally

Dato : 05-09-04 12:44
Kommentar
Fra : berthaprop

Dato : 05-09-04 14:40

Nu er det jo sådan at mange af de ting som anlægsgartnere laver faktisk er ting som folk selv kan lave hvis bare at man ved hvordan man skal gøre det, det er jo det der gør forskellen

Kommentar
Fra : 2603ph

Dato : 05-09-04 21:22

Hej berthapop!

Måske kan min bekendt hjælpe?
Du kan se lidt om gabioner på hans hjemmeside:
http://www.ranfelt.dk/

Mvh
2603ph

Kommentar
Fra : lally

Dato : 05-09-04 23:23

Hej berthaprop.

Hvor bred skal din gabioner være og højde hvad er den?

hilsen lally

Kommentar
Fra : berthaprop

Dato : 07-09-04 18:28

Min gabion skal være 50 cm bred og 120 cm høj

Accepteret svar
Fra : lally

Modtaget 250 point
Dato : 07-09-04 21:56

hej berthaprop.

Hvis jeg skulle gøre dette montere nettet 50 cm ned i beton når den skal være så høj.

hilsen lally

Kommentar
Fra : lally

Dato : 07-09-04 21:58

hej berthaprop.

ang. rivenettet det kommer jo an på hvad du bruger som fyld

hilsen lally

Kommentar
Fra : berthaprop

Dato : 19-09-04 16:44

det skal være være sten der er på størrelse med en knytnæve eller større, det er dem der er en tand større en pigsten.

Er det ikke lidt vildt at støbe dem ned når der og skal være bindere imellem?

Kommentar
Fra : pfan

Dato : 19-09-04 23:19

På Industrivej syd, lige overfor Harald Nyborgs P-plads står (ligger?)der en flot markstens-gabion. Det er i tilknytning til et design/møbel firma(?)
Bor du på de kanter er det en tur værd, og firmaet kan vel oplyse yderligere.

Godkendelse af svar
Fra : berthaprop

Dato : 26-09-05 18:49

Tak for svaret lally.