/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Sms til udlandet..hvordan?
Fra : Bragesvej
Vist : 5176 gange
50 point
Dato : 05-09-04 11:14

Skal man bare sende den på normalvis, eller skal der landets kode på først?

Kommentar
Fra : Ladamm

Dato : 05-09-04 11:17

Hvis det foregår mellem 2 danske numre, skal du bare sende den helt normalt.. Er det ene dansk og det andet udenlandsk skal du bruge landekoden først...

Kommentar
Fra : Ladamm

Dato : 05-09-04 11:18

Hvis det foregår mellem 2 danske numre, skal du bare sende den helt normalt.. Er det ene dansk og det andet udenlandsk skal du bruge landekoden først...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-09-04 11:28

Vær blot opmærksom på at det kan koste op til 3 kr. eller mere pr. SMS.
Det er ligefør, det med det rette teleselskab, er billigere at snakke i 2 min.

Accepteret svar
Fra : Better_Performance

Modtaget 60 point
Dato : 05-09-04 11:47

Hvis du sender sms til en dansk telefon i udlandet gør du som normalt og DU kommer under ingen omstændigheder til at betale ekstra.

Hvis du sender til en udenlandsk mobil kan der godt være ekstra omkostninger.

SMS foregår på samme måde som når du ringer, så simpelt er det rent nummermæssigt i hvert fald

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 05-09-04 11:48

Jeg mener ikke du skal bruge landekoden... Min bror boede i München engang og havde en tysk mobilfon og der skrev jeg bare nummeret uden landekode - og de gik igennem...

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-09-04 11:50

upyours....

landekoden er jo en del af númmeret hvis du skal ringe til en tysk mobil kan du ikke gøre det uden landekode, det samme gør sig gældende når du sms'er

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 05-09-04 11:53

Jeg skal sende en sms til en dansk mobil i tunisen fra min egen som selvfølig også er dansk, men der blivver ikke svaret ;-(

Måske hun ikke har den med?

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 05-09-04 11:55

MÅske den er slukket fordi hun ikke vil betale roaming charges

en dansk mobil i udlandet sms'er du til ligesom du ville gøre hvis den var i Århus eller København

Kommentar
Fra : grethes

Dato : 05-09-04 12:14

Hvid den ikke er tilmeldt udlandstelefoni, så kan den ikke modtage sms i udlandet.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-09-04 12:31

Hvis du skal sende SMS til en dansk telefon i udlandet, er det altid bedst at taste den danske landekode.
Og prisen er den samme. Det er modtageren der kommer til at betale differencen.
Der kan være flere årsager til der ikke bliver svaret.
Inogle lande er nettet ikke særlig udbygget.
Hvis det er en taletid, er det ikke sikkert den virker .
Og hvis det er en taletid der virker, skal der være taletid på, ellers kan den ikke modtage, da vedkommende selv skal betale en del af det.
Og i nogle lande, kan en SMS koste op til 11 kr.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 05-09-04 12:34

Hvor ser jeg koderene til udlandet? (Tuneisen)

Kommentar
Fra : dova

Dato : 05-09-04 12:46

Jamen hvis det er en dansk telefon, er det den danske kode du skal bruge +45

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 05-09-04 13:03

Hej Bragesvej.
Hvis din veninde har en telefon med dansk taletid virker den ikke i udlandet.
Har hun derimod abonement er det rigtigt at den skal være indstillet til at kunne bruges i udlandet, det kaldes "roaming" og skal som regel være indstillet hjemmefra for at kunne virke, dvs indstillingen skal være foretaget indenfor vore grænser.
Udenlandske koder og priser m.m. kan du finde her:
http://www.tele-link.dk/?stlnocount=true
Held og lykke med at få fat i veninden
mvh Benny

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 05-09-04 13:06

Hun har Telmore.. og det er "Kun" min svigerinde"

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 05-09-04 13:21

Spørg Telmore support.... Så har du det 100% rigtige svar.

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 05-09-04 13:21

Hej igen Bragesvej.
Nu har jeg undersøgt sagen, jeg har en ven som bruger Telmore, og det er sådan, at man skal ind på hjemmesiden for at tilmelde sig udenlandstelefoni, ellers virker den ikke i udlandet. Det koster 100- kr, som bruges til kreditvurdering, og efterfølgende vil der i løbet af et par timer være åbnet for brugen i udlandet.
Telmore er jo sådan indrettet, at man hele tiden har betalt på forhånd over nettet.
Det var hvad min ven fortalte, og han har rejst en hel del rundt i verden, så han har prøvet det - stadigvæk er det sådan, at modtageren som befinder sig i udlandet selv betaler for strækningen udenfor Danmark.
Håber dette kan hjælpe dig - ja ja - "svigerinder" kan da også være meget sjove Do)
mvh Benny

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 05-09-04 13:22

-- undskyld

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 05-09-04 13:24

Ja, jeg har også lige fået svar fra telmorre, de siger man skal være tilmedlt udlandstelefoni og bruge landekode, det er jeg ,men om hun er det, det må stå hen i det uvise.....svigerinder..tsk tsk...

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 05-09-04 17:12

Tak for svaret Better_Performance.