/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Systemgendannelse eller Norton Ghost
Fra : marcussen1
Vist : 505 gange
100 point
Dato : 05-09-04 00:40

Hvad er det bedste: XP's systemgendannelse eller Norton Ghost

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 05-09-04 00:51

Helt klart norton ghost. Med den kan du genskabe hele dit c-drev incl. windows. Gør dine drev færdige m.h.t. installation af windows samt diverse programmer og ta` en ghost backup. Ta` derefter løbende ghost backup - måske med 1 uges interval eller oftere, og du har dermed altid en ny og fejlfri installation klar. Den laver simpelt hen en 100% kopi af samtlige dine drev. Det tager ikke lang tid at at benytte ghost, isæt hvis du har en seperat harddisk i din computer hvor du lægger ghost imagen over på. Jeg benytter denne metode og får jeg et pludselig problem geninstallere jeg bare imaget. Det tager ca. 8-10 minutter (160 GB harddisk).
Prøv at gennemgå videon her i linket: http://riversen.dk/?side=instruktion.php

God fornøjelse.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 05-09-04 00:57

jeanette18 > du sagde det og det kunne ikke siges bedre

Kommentar
Fra : dannyboyd

Dato : 05-09-04 01:01

Brug enten ghost eller gerne driveimage som er noget billigere.
Med et ghost/drive- image kan du gendanne hele dit system på 5-10 min. og derved komme tilbage til din tidligere installation.
Det er en god idé at have oprettet en ekstra partition eller en anden harddisk til images og filer som ikke ghostes i systemet f.x. my documents og outlook.pst - gerne en mappe til dine programmer og downloads.
På den måde bevarer du dine mails og dokumenter som nye og skal kun gendanne selve systemet og evt. nye programmer.
Du får nu også muligheden for at disable systemgendannelse som optager en del ressourcer og med et image vil du altid kunne gendanne sit system - med systemgendannelse kræver det at dit windows fungerer for at virke.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-09-04 01:05

Jeg mener at huske, at man med Norton Ghost 2003 også kan lægge et ghost over på Cd eller DVD skiver

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 05-09-04 01:31

Bedste til hvad? Er enig med Jeanette det meste af vejen, men systemgendannelse er jo genialt hvis man lige installerer et program der kludrer maskinen op! Har man eller windows lavet et systemgendannelsespunkt er det jo bare at "rulle" tilbage!

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 05-09-04 09:41

Ja som tedd her nævner, systemgendannelse er super i forbindelse med "små operationer", men et ghost image er uafhængig af windows systemet. Systemgendannelse er jo en del af windows operativsystemet og i det øjeblik computeren er angribet af virus eller der er tale om systemfejl, ja så ville jeg nødig basere mine vigtige dataer m.v. på en systemgendannelse. Jeg mindes i mange tråde at kan genkende udtrykkene "systemgendannelsen hjalp ikke".
Så er det også lige den store fordel at du kan tage din seperate "image harddiske" ud af maskinen såfremt den evt. skal til reperation (og dit system ligger hos dig derhjemme)
Husk at din image ikke virker hvis du sætter harddisken på en anden computer hvor hardwaren er en anden da du får problemer med drivere og lignende!

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 05-09-04 09:43

såfremt den evt. skal til reperation = pc`eren

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 05-09-04 13:09

Tak for svaret tedd.