/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
DANSK-sproget billedsøgnings database sø~
Fra : Ji9
Vist : 579 gange
200 point
Dato : 04-09-04 17:49

Nogen her på FOTO, der kender en DANSK billedsøgnings database som evt. kan downloades - prøves gratis - evt. anbefales til køb?
Jeg er "sprogspasser" og kan derfor KUN Dansk.

Hvad skal min DANSKE billedsøgnings database kunne søge på ? :
F.eks. Dato Måned Årstal Beskrivelse PersonNavne (både for & efternavn) Sted Land - osv.

Overordnet katagorier:
Relligion
Familie
Digi-dagbog
Venner
Aner (slægt)
Dyr
Blomster
og meget andet...... (som jeg selv skal kunne taste ind og finde ET sted )

Nej jeg kan ikke selv oprette en database -
JO - jeg har orden i min enorme billedsamling -
men mit billedarkiv er nu så omfattende at det er ved at vokse ud af min PC pga. de mange fotos der ligger 3 -4 & 8 af samme kopi, i forskellige mapper - så jeg kan finde dem under forskellige navne & katagorier.

Jeg er åbenbart den eneste der har dette problem ? (Altså på Dansk)
Jeg VED simpelthen ikke hvad andre gør (der kun taler Dansk?)

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 04-09-04 18:57

Jeg ved at adobe har et som kan hentes gratis på deres homepage. Om det lige er på dansk ved jeg ikke har ikke fået det installet selv men det bliver rost i div. foto blade

Ole

Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 04-09-04 19:00
Kommentar
Fra : olefahnoe

Dato : 04-09-04 19:03

nej Ji9

Har lige prøvet det. det findes ikke på dansk

Sorry = undskyld

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 05-09-04 20:33

Kan du bruge dette program http://www.carlsensoftware.frac.dk/cdr_info.htm ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 07-09-04 11:46

kigger & prøver & kommer tilbage hertil takker for svar
Ji9

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 12-09-04 01:57

desværre nej jakjoe men tak for svaret

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 12-09-04 01:59

olefahnoe, prøvede sammen med en sprogkyndig, men du har ret, det er for svært når man som jeg søger efter DANSKSPROGET. *ØV* og tak for svar