/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DANSK-sproget billedsøgnings database
Fra : Ji9
Vist : 481 gange
200 point
Dato : 04-09-04 16:13

Nogen her på Kandu.dk der kender en DANSK billedsøgnings database som evt. kan downloades - prøves gratis - eller anbefales til køb?
Jeg er "sprogspasser" og kan derfor KUN Dansk.

Hvad skal min DANSKE billedsøgnings database kunne søge på ? :
F.eks. Dato Måned Årstal Beskrivelse PersonNavne (både for & efternavn) Sted Land - osv.

Overordnet katagorier:
Relligion
Familie
Digi-dagbog
Venner
Aner (slægt)
Dyr
Blomster
og meget andet......(som jeg selv skal kunne taste ind)

Nej jeg kan ikke selv oprette en database
men mit billedarkiv er nu så omfattende at det er ved at vokse ud af min PC pga. de mange fotos der ligger 3 & 4 af i forskellige mapper så jeg kan finde dem under forskellige navne -

Gad vide om jeg er den eneste med dette problem ? (Altså på Dansk)

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-09-04 16:18
Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 04-09-04 16:30

We seek a person who will help us find and add Danish Freeware, or English freeware with a Danish language file, into the database. If that's something for you please sign the form and we will contact you.. Please write in English. ???

Tak for Hurtigt svar
men .....

Har du en anbefaling - ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-09-04 18:00

Jeg kan ikke anbefale noget.
Så du må selv vurdere hvad der svarer til dine krav.
M.v.h.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 04-09-04 18:10

Her er lidt mere, en blanding af alle slags programmer.
http://www.download.dk/index.asp

Kommentar
Fra : Bolino

Dato : 04-09-04 23:58

Hej Ji9

Jeg abonnerer på Digital Foto - et glimrende blad, hvor der hver måned er video med forskellige øvelser mv. Samtidigt er der også et eller to nye programmer med hver gang!

Dette program: Adobe Photoshop Album 2.0 Starter Edition - kan måske det du søger, på en lidt anden måde!

Jeg går ud fra at det er digitale billeder du vil have i databasen?

Du laver "tags" for de forskellige emner du vil have - f.eks. slægt. Når du trykker på "taggen" Slægt kommer alle billeder frem herunder - du kan yderligere dele dem op i under tags - som foreks. navnet på nogle af dem i slægten - og sæt et flueben ved navnet og der kommer kun billeder frem af denne person.

Det er enkelt at bruge også selvom denne gratis prøve version er på engelsk - du kan nogle flere ting hvis du køber den fulde udgave. Find den på adobes hjemmeside!

Bolino

Kommentar
Fra : Ji9

Dato : 07-09-04 11:43

Takker for jeres svar - kigger og prøver - kommer tilbage hertil
Ji9

Kommentar
Fra : thomas_abc

Dato : 08-09-04 16:30

Du kan prøve Polfoto, der hvor alle journalisterne smider deres presse billeder ud!.. alle gymnasie (og sikkert også folkeskoleelever) har adgang dertil!