/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Email og Outlook
Fra : Anli
Vist : 457 gange
150 point
Dato : 04-09-04 16:00

I min Outlook Express har jeg sat et flueben i tøm Mappen slettet post når Outlook lukkes og derefter Anvend og OK.
Det virker bare ikke.
Den tømmer ikke mappen Slettet Post, jeg skal selv markere alle mail og derefter slette dem.

Hvis jeg derimod fjerner fluebenet, trykker Anvend og OK og lukker Outlook for derefter at åbne Outlook igen, sætte flueben trykke Anvend og OK virker det igen, men kun een gang hvorefter jeg er tilbage til mit spørgsmål.

Måske en eller anden har en løsning til mig.

Kommentar
Fra : pjuller

Dato : 04-09-04 17:08

Ved ikke lige med den der fremgangsmåde, men du kan i det mindste nøjes med at markere mappen "Slettet Post", højreklikke på musen og vælge "Tøm mappen".
Det er da nemmere end at markere alle.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-09-04 18:15

måske er slettet post mappen blevet beskadiget!
Luk Outlook Express
Gå ind under Start > Søg!
Gå ind under Alle filer og mapper
Skriv Slettet post.dbx i søge feltet
I Søg i feltet markerer du det drev windows er installeret på
Tryk på flere avancerede Indstillinger og sæt X i Systemmapper, Skjulte filer og Mapper, og Undermapper
og trykker på søg knappen.

Slet filen Slettet post.dbx (Outlook Express opretter en ny næste gang du åbner det)

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 04-09-04 19:43

Jamen Pjuller kan kan da sagtens gøre som du siger, men det er ikke det mit spørgsmål går på.
Tedd jeg kikker på dit forslag i løbet af i morgen, har ikke tid i dag.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 04-09-04 19:52

Anli

Min Outlook Express gør nøjagtig på samme måde som du beskriver, dvs det virker ikke.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 04-09-04 22:42

Så kan jeg da meddele, at det fungerer fint hos mig, uanset hvilken måde jeg lukker outlook på, så tømmes mappen med slette post.

ellebye

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 05-09-04 09:56

Desværre Tedd virkede det ikke helt.
Efter jeg fjernede filerne Slettet post.dbx, der var to af dem, lykkedes det at at tømme mappen Slettet post første gang jeg lukkede Outlook.
Anden gang jeg lukkede Outlook var problemet det samme, mappen blev ikke tømt, det kunne måske tyde på at det er min Outlook der er problemet?

Skulle du Franksp få løst problemet bedes du videre give det her i denne tråd.

Jamen Ellebye, det er da godt at det virker hos dig!!!!!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-09-04 11:29

Du kan jo prøve at læse den her artikel. Lyder som om du skal reinstallere outlook express
http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=318378

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 05-09-04 18:59

Jeg tror jeg har fundet "fejlen"

I min Outlook Express har jeg installeret " Spamfighter " og ved at læse på deres hjemmeside viser det sig
at det har den "fejl" som man iøvrigt forsøger at løse hen ad vejen, at programmet forhindrer Outlook i at slette filer fra Slettet post.

Jeg har skrevet til Teamet bag Spamfigher og når jeg hører fra dem kommer jeg tilbage her.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 05-09-04 20:37

Hej Anli

Jeg prøvede tedd's forslag. Jeg geninstallederede Outlook Espress. Nu virker det.

m.v.h
Frank

Kommentar
Fra : Anli

Dato : 05-09-04 20:57

Hej Franksp.
Det var godt for dig.
Som tidligere sagt her i denne tråd prøvede jeg også Tedds forslag og det virkede ikke for mig.
Jeg holder mig til mit forrige indslag og kommer igen når/hvis jeg hører fra Teamet bag Spamfighter.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 05-09-04 21:31

OK