/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ufrivillig download af program
Fra : anders_bak
Vist : 393 gange
100 point
Dato : 04-09-04 14:37

Så har jeg sgu fået raget noget snavs til mig. Når jeg starter min pc op (XP pro) Åbner den hjemmesiden http://Portal.soul-gate.net/, en side jeg ikke aner hvor stammer fra. så snart siden er åbnet bliver jeg spurgt om jeg vil downloade og instalere programmet pic.zip, signeret af distruberet af "clik yes to continue". Så har jeg det sædvanlige problem med at jeg klikker nej, og der så kommer et vindue med beskeden om at jeg skal klikke ja for at fortsætte, og jeg bliver smidt tilbage til downloadvinduet igen. Min pc er geninstaleret for to dage siden, fuldt opdateret og scannet med AVG og Ad-aware uden resultat.

Hvordan fjerner man sådan en gang L***

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-09-04 14:42

Har den lagt sig som startside.??? Og ændre sig selv tilbage efter f.eks. genstart.??

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 110 point
Dato : 04-09-04 14:42

Du er blevet hijacked!
hos www.arlet.dk kan du finde et link til hijackthis! Følg anvisningerne på siden og indsend en hijackthis log, så kommer der en og kigger på den og fortæller hvad du skal gøre!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-09-04 14:44
Kommentar
Fra : anders_bak

Dato : 04-09-04 15:05

Der er ikke tale om en startside, når jeg først har fået lukket lortet, kører pc'en helt normalt. Incl internet exp. med startside.
Prøver lige tedd's forslag

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 04-09-04 15:07

Yes yes... Go´ide...

Kommentar
Fra : eXspAnsiOn

Dato : 05-09-04 01:51

jeg vil nok bruge hijackthis www.google.dk skriv hijackthis.exe så har du den men pas på det er ik som adaware eller noget du kan slette vigte ting ved bare at trykke løg du skal bare scanne kigge på navnet og fix det så ;) meget nyttigt program bruger det selv

Godkendelse af svar
Fra : anders_bak

Dato : 07-09-04 09:36

Tak for svaret tedd.