/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Stalker ledningsnet
Fra : ZeeM
Vist : 1271 gange
200 point
Dato : 04-09-04 10:34

El-nettet på min stalker fungere a' h til... Forlys, baglys og kørelys (den lille foran) dur fint, men blinklyset blinker for hurtigt og bremselyset vil ikke slå til... Hvad kan det være? Hvis nogle ligger inde med et ledningsdiagram vil jeg blive lykkelig hvis I/du gider at sende den til min email, da min tændingslås er ødelagt og jeg ikke ved hvilke der skal kobles sammen af de fire ledninger.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-09-04 12:02

Er den så gl. at der ikke er garanti længere?
Har du da ikke selv en instruktionsbog med diagram?
Enten er der gået en pære for blinklyset, eller dit blinkrelæ er defekt, du kan bare gå efter lyden, så finder du relæet.
Dit bremselys får jo strøm fra tændingslåsen, og hvis den er ødelagt, skal du jo have en ny, som bare skal sættes i multistikket.
Jeg har et diagram, men det er noget besværlig at skulle til at scanne det ind.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 04-09-04 12:39

Det er en brugt jeg købte af en der havde købt den på en politi auktion (Har papir på den) og derfor er tændingslåsen smadret...
Jeg forøger med 100 points hvis du gider scanne diagrammet ind til mig så jeg selv kan lege med det...

ZeeM

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 04-09-04 13:06

Jeg har både Værkstedshåndbog og div. manualer. Sig bare til... Diagrammer haves også.. Nu hvor jeg henviser til dig Palle sommetider. Havde du før læst nogle af mine indlæg vidste du jeg lå inde med dem. Husk, den ene er den anden værd...

Alt mit ER scannet ind.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-09-04 14:01

Jamen Aalborg67 skynd dig da at sende til den stakkels mand, husk også farvekoder og forklaring.
Jeg har nu ikke set at du lå inde med dem, eller havde skannet det ind, men sender du, skal du da have point, det er da klart.
Men Zeem skal da også se at få købt en ny tændingslås (Og måske sadellås)
http://www.scootershop.dk/product.asp?product=10094&page=1
http://www.speedline.dk/index.php?ProductId=5:25 Standarddele, og rul ned.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 04-09-04 14:35

Jeg har stadig ikke modtaget et diagram...
ang. scootershop.dk så skriver de af jeg ikke er logget ind, men hvor laver jeg sådan et login id?

Har forøget med de første 50 points...

ZeeM

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-09-04 15:01

Nej jeg kan heller ikke lige se hvordan, eller priser?
Men send en mail, eller ring til dem. Eller sig til din forhandler at han skal bestille hjem.
ASNÆS IMPORTEN - ENGHAVEN 17 - DK-4550 ASNÆS 59 64 33 36 jan@scootershop.dk
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 04-09-04 15:28

okay... men har stadig ikke modtaget lednings-diagram... og forøvrigt kan jeg slet ikke høre blinklysrelæet når blinklysset er tændt... selvom scooteren er slukket... hvor sidder dette relæ?

ZeeM

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-09-04 16:52

Ok, der er nogle relæer der ikke kan høres, men det må sidde under frontskjoldet, som du jo skal have af for at skifte tændingslås.
Fejlen kan i sjældne tilfælde være at spændingsrelæet tillader for stor spænding på hele anlæggget, og tilsidst skader batteriet, men så springer pærene også tit.
Du har vel ikke sat for små pærer i blinklysene?
Normalt ligner de denne: http://www.thansen.dk/product.asp?c=297969514&n=282581290&pn=783834241
Men du kan jo trække en ledning af relæet, for at se om det ikke er blinkrelæet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 04-09-04 18:11

Hvis du starter maskinen derefter blinklyset. Når den så står der og blinker aktiver du bremsen.. Hvis så blink anlægget stopper helt, tyder det på at akkumulatoren er færdig. Løsning er at udskifte den.

MV.
Peter Jensen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 05-09-04 22:51

okay... takker endnu en gang... men har stadig ikke modtaget et ledningsdiagram... kigger lige på det her engang...
Ang det med tændingen. Forleden da jeg skulle slukke scooteren kom jeg til at kortslutte den røde og grønne som resulterede i at der ikke bliver lavet gnist ved tændrøret mere... jeg prøvede med et andet tændrør men det var ikke der problemet var... tror du/I at det kan være min CDI tænding som er brændt af?

ZeeM

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 06-09-04 05:25

Kan man sende filer her?. Har ikke din mail!. Og er Ny...

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 06-09-04 05:27

Ups. Og til Palle, alt ok. Vi er her for hinanden.

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 07-09-04 23:23

Min mail er Kenneth_mig@ofir.dk

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 09-09-04 19:05

Jeg har stadig ikke modtaget et ledningsnet... kan se at jeg har et løst stik omme ved baglyset... det er en sort og en gul/sort ledning der er samlet i et stik... Hvad skal jeg bruge det stik til?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-09-04 20:26

Den sorte er fælles stel altså minus, for begge bag- blinklys og bagpæren.
Den gul sorte er til pærens bremselys.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 10-09-04 08:24

Jammen hvorfor er de to samlet i ét stik? Hvis det er minus og bremselys? Kan det være grunden til at mit bremselys ikke dur? Jeg har stadig ikke modtaget et ledningsdiagram!

ZeeM

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-09-04 17:16

Ja selvfølgelig er det grunden, det må jo være samlet helt forkert, og det er jo en kortslutning, hver gang du bremse, så se at skille de 2 ledninger fra hinanden.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 10-09-04 18:04

Jammen de er ikke kortsluttet... de går sammen i sådan et stik for der f.eks bruges til elektronisk choker...

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 10-09-04 18:05

Kan ikke svare inden søndag... Så vil gerne have modtaget ledningsdiagrammet over mail på det tidspunkt. Hvis det er muligt...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-09-04 18:12

Et multistik, ok, men passer det da ikke ind i baglygten.
Hvis du ikke snart får diagram, så sender jeg et.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 12-09-04 11:57

Nej der der et multistik som skal sættes i ved baglyset og blinklysene. Dette stik er ligsom bare i overskud...
Kan du ikke bare sende det diagram til mig... du har alligevel gjort dig fortjent til alle pointene.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 200 point
Dato : 12-09-04 14:09

Der er nu afsendt 2 mails.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : ZeeM

Dato : 12-09-04 22:42

Takker for hjælpen begge to og især til dig pallebhansen. For den ekstreme gode hjælp og diagrammerne... 200 points til dig!

Kommentar
Fra : railer

Dato : 13-10-04 00:19

Jeg har lige købt en stalker hvor det er helt galm med ledningsnettet.... Jeg vil MEGET gerne have fat i et diagram... vil gerne give point (hvis i er interrassered i dem). Det ville bare være så godt hvis en af jer kan hjelpe mig og give mig diagrammerne... håber:D....

Kommentar
Fra : railer

Dato : 13-10-04 00:20

Glemte lige at høre om der er nogle af jer der har nogle orginaldele til salg, eller kender et godt sted at købe dem????

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-10-04 01:23

Jamen du kan da modtage et diagram, men det er smartest at oprette et nyt spørgsmål, når du er på denne side, så trykker du stil et spørgsmål, så er det automatisk i katagorien knallert, og så får jeg automatisk en mail.
Derfor kan du godt skrive en mail til mig allerede nu, så skal jeg sende et diagram.
Skriv til: Palle@findmail.dk
Jeg har kun et helt nyt org. udstødningsrør til en stalker.
Thansen er nok det sted der er billigst og har flest org. dele.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : railer

Dato : 24-10-04 16:17

hmmm.... modtog aldrig Ledningsnet-diagramet af pallebhansen....

Er der ikke en anden der kan sende det til mig???

min mail er railer@bonbon.net

Hilsen Railer

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-10-04 17:01

Det er måske fordi du ikke har lavet et spørgsmål, eller oprettet det i en forkert katogori.
Jeg har sendt det nu, men hvis du har lavet et spørgsmål, så kopier lige adressen herind, ligesom jeg gør her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/48611
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-10-04 17:05

Jeg har været nød til at formindske diagrammet, da du ikke har 1000MB fri i din postkasse?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-10-04 17:06

Vrøvl 1MB
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : railer

Dato : 24-10-04 17:12

Tak for det....
vil meget gerne have det i god kvalitet hvis det kan lade sig gøre......
ved du om der er plads nok på Hotmail til at jeg kan modtage det der??? (eller kan du evt sende det over MSN????)

Hilsen Railer

PS. Du kan godt få nogle point hvis du er interasseret i det....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-10-04 18:40

Ja, der er nok plads på hotmail, men sikkert også din opgivne e-mail, hvis du tømmer for meddelser, også i slettet og spammailbakkerne.
Men nu gør jeg noget andet, jeg sender et link til dig, så får du billederne i fuld opløsning.
Men du svarede aldrig på om du havde oprettet spørgsmålet selv.?
Jeg kom til at sende den ene 2 gange
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : larsjohansen2

Dato : 17-12-05 12:36

hey. er det muligt jeg også kan få ledningsdiagrammet til en stalker?
så vil jeg blive rigtig glad. skal nemlig til at installere en alarm, men er slet ikke med på hvilke ledninger der er + og - :/

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-12-05 12:55

Du skal i hvertfald have en prøvelampe, som thansens for at kunne se + 0g -
Men opret et spørgsmål og skriv en mailadresse så får du tilsendt ledningsdiagrammet.
VH Palle Hansen