/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
sample problem
Fra : DavidP.
Vist : 1128 gange
200 point
Dato : 03-09-04 20:24

hver eneste gang jeg lukker min bærbare pc kommer fejlmeddelelsen "programmet sample svare ikke" op. (irreterende) Jeg er ikke computer dum så jeg har prøvet mig frem med msconfig og slået alle programmer fra jeg har prøvet at fifle med regedit og services men kan ikke finde program eller fejl.
Så har jeg lige købt en ny computer og efter at have tændt den for første gang afinstalerede jeg "tiscali" som lå som standard hvorefter den kom (saftsuseme) med den samme fejl... den gamle com havde aldrig Tiscali installeret så det kan jo ik være det...

Nå - men hvem er klog nok til at hjælpe mig her ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-09-04 21:34

står der mere i fejlmeddelelsen så send det lige ind! Har der været noget "kontakt" mellem de to computere? f.eks at du har installeret samme program på begge? Eller samme cd du har installeret styresystem fra? Hvilket styresystem snakker vi forøvrigt om? Er der installeret drivere fra samme diskette/cd på begge computere!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 03-09-04 21:41

se efter under administrator i kontrol panel under logbog om der er mere om din fejl.

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 04-09-04 13:13

Der står ikke andet i fejlen end hvad der altid står "afslutning af program - sample. programmet svarer ikke... bla bla bla. afslut nu/annuller.

Den har ikke engang været i samme rum som den anden computer. Jeg havde lige modtaget den fra Dell - tændte den, kiggede lidt på opsætning og fjernede det der Tiscali og så BANG så var fejlen der.

Jeg har kigget i logbogen men der står ikke noget.

Det er en Dell inspiron 8600, med xp home

Det kan være man bare skulle formaterer - der ligger alligevel så meget lort på den når man får den alligevel.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-09-04 13:21

Mystisks!! Er der noget hardware de har tilfælles? bundkort drivere? kunne osse bare være forskelligt hardware fra samme firma!

Kommentar
Fra : xou

Dato : 04-09-04 13:22

det er et problem med dell
http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/WinXP/Q_21091501.html
prøv autorun istedet for msconfig,og se om du er mere heldig
http://www.sysinternals.com/ntw2k/freeware/autoruns.shtml

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 200 point
Dato : 04-09-04 13:28

her er der osse meget om det:
http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/t1063296289
bl.a service Spectrum24Event skal til automatisk...på en ibm.

Kommentar
Fra : DavidP.

Dato : 04-09-04 22:34

Det fanme kanon... aktiverede Spectrum24Event og så var det ellers det. MEN så kom der en anden der hedder EXPLORE.EXE i stedet for sample ???

Tak for hjælpen indtil videre men hva nu :0)

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-09-04 20:40

det var da godt ramt !
tjæk for virus.
se hvad den tjeneste gør,ved at læse under tjenester,til ventra for den,om evt den er afhængig af andre....
kig i jobliste om der er en EXPLORER når alle internet explorer sider er lukket,da de vises med stort.

Godkendelse af svar
Fra : DavidP.

Dato : 07-09-04 17:41

Tak for svaret xou.

Det var kanon. Jeg fandt ud af at, fordi jeg havde tweaket xp til at lukke programmer der er åbne når jeg lukker computeren så hurtigt som muligt (1 milisekund) så meldte explorer fejl fordi det gik for stærkt, så nu har jeg sat det til 1 sekund og alt kører som det skal.

Tak for hjælpen og god weekend når vi når der til.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 07-09-04 18:08

godt,osse fordi du ikke behøvet at formatere - go weengeed