/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
point til tips
Fra : huntermis
Vist : 512 gange
20 point
Dato : 03-09-04 19:11

jeg er kun på engang imellem, men jeg fatter ikke at der nogen, der ikke
giver dette flere point end der er gjort her.
http://www.kandu.dk/dk/tip/8907

fordi nu har jeg haft sådan en , i ca 1 år og jeg har da sparet masser af Kr. fordi jeg nemlig
gad at sætte mig , lidt ind i hvad mit el forbrug var / er og det er sg ikke småpenge , man bruger bare til de små diverse
strømforsyninger man har liggende rundt omkring i huset , som bare står tændt døgnet rundt
TÆNK lige over det

prøv f.eks at regne denne ud på års basis (standby tid) i danske kroner og øre , som bare bliver smidt ud i den blå luft
det kunne man da godt bruge til noget andet
220v
10w + 15w + 30w + 5w + 12w + 11w + 4w + 14w

jeg mener bare i forhold til disse , ( dette er bare en udpluk af mange)
http://www.kandu.dk/dk/tip/8904
http://www.kandu.dk/dk/tip/8906
http://www.kandu.dk/dk/tip/8898

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 03-09-04 19:35

Det evige spørgsmål dukker op igen. Hvorfor ikke flere points.
Fordi de forkerte fik muligheden.
For øvrigt klarer man sig udmærket uden den dims. Aflæs måleren
hver måned, se efter hvor der kan spares og slukkes lys.

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 30 point
Dato : 03-09-04 20:15

Det er vel alle gode tips, efter hvem der kan bruge dem !

Her er mere om strømforbrug, men også et eksembel på at spørger ikke selv deltager,
eller lukker sit spørgsmål.
http://www.kandu.dk/dk/spg/24838

selv tjekker jeg min måler et par gange om ugen, og notere det i en tekstfil med dato/klokke.
Men jeg kan da godt bruge sådan en strømmålerdims.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 04-09-04 00:33

huntermis >> bare rolig jeg bliver da ikke ked af det
for jeg kan ikke bruge point til noget (hvad skal jeg bruge dem til ?)

men se her http://www.kandu.dk/dk/tip/8911

den kan jeg f.eks IKKE bruge da jeg både skal bruge fax og kopi ; tolke og andre maskiner også når pc´er er slukket

men som natmaden ogs skriver i 1 linje
Det er vel alle gode tips, efter hvem der kan bruge dem

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 04-09-04 12:54

Jeg kan nu godt lide point, men jeg samler nu osse på alt muligt bras

Godkendelse af svar
Fra : huntermis

Dato : 24-01-05 14:13

Tak for svaret natmaden.
jeg havde helt glemt at jeg havde et spg åben , da jeg er ved at glide langsomt ud af kandu
jeg synes der er for meget pjat og pjank og spg som stilles som kan besvares med et enkelt søgningpå nettet

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 24-01-05 21:35

Selv tak huntermis !
Tingene på kandu udvikler sig vel bare i den retning.
Jeg tror at, mange ikke orker den seriøse hjlæp.
Bla. pga. Den lille indsats som spørger lægger ud med.
Det er tit den der vil svare der skal gætte hvad spørger mener.
Og så det, at kandu teknisk bagud i stabilitet.
Det er trist at arbejde på et indlæg, den ene time,
for at opdage at , det er tabt af databasen den næste !

Ja det meste findes jo på nettet i forvejen, men der er mange der ikke selv lige tænker det.
Så pjank og pjat, kunne være en ventil der åbner på grund af dette.(tror jeg)
Set i en helhed kan man jo tage det som er afspejlning af den virkelige verden.
Men så'en er der jo så meget.
Hav det godt!
Mvh. Natmaden