/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook lukker, når jeg skriver i svarma~
Fra : frkfriis02
Vist : 370 gange
150 point
Dato : 03-09-04 14:19

Hej,
jeg har en Microsoft Outlook 2000 SP3 9.0.0.2667 installeret.
Den opfører sig underligt, når jeg laver et reply.
Det sker kun engang imellem, og i øjeblikket kan jeg reproducere fejlen, når jeg laver reply på en mail der blev modtaget i html format.

Det foregår således:
-modtager mailen.
-laver 'reply to' - ny mail dannes med afsenderen i 'to' feltet
-sætter markøren inde i noget af teksten, og skriver et bogstav.
-Så sætter jeg markøren efter en paragraf og trykker 'enter' for at skrive en hel sætning.
I det øjeblik jeg trykker 'enter' kommer en popup med teksten:
"OUTLOOK.exe has generated errors and will be closed by Windows. You will need to restart the program.
An Errorlog is being created."
Der er en 'Cancel' knap, men uanset om jeg trykker på den eller ej, lukkes Outlook.

Jeg leder så efter errorlog'gen, men kan kun finde 2 filer
C:\Documents and Settings\Administrator\ntuser.dat.LOG
og
C:\WINNT\system32\config\software.LOG
der ud fra tidsstemplet at dømme, kan være der, hvor loggen er skrevet.

De er imidlertid begge skjulte systemfiler, og selv om jeg ændrer properties på dem, kan jeg hverken læse i dem eller kopiere dem (for at læse i kopien)

Derudover er der en dmp fil fra Dr. Watson, der tidsmæssigt kunne være relevant. Den indeholder et stack dump og en masse maskinkode instruktioner, men efterlader mig ikke klogere.

Og hvorfor skulle Outlook skrive i DrWatson loggen ??

Jeg kan ikke finde ud af,
-hvor den omtalte log er fra Outlook
-om problemet hidrører for den modtagne mail (HTML format)
-om problemet hidrører for den modtagne mail (noget andet, f.eks. virus)
-om jeg skal konfigurere min Outlook anderledes
eller.....

PS jeg har prøve at reparere indbakke, - det hjælper ikke...

på forhånd tak
/Anne

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-09-04 16:29

Er der ikke en more eller mere du kan trykke på, når fejlmeddelelse boksen kommer op?

Kommentar
Fra : frkfriis02

Dato : 03-09-04 16:37

Nej, der er kun en 'Cancel', hverken 'More' eller 'Details'

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-09-04 17:15

Er det en del af officepakken? Så kan du gå ind under Start > programmer > Microsoft office > officeværktøjer og Office program gendannelse. Eller sætte Office CD'en i så skulle der gerne komme et tilbud om reparation!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-09-04 18:48
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-09-04 18:50

Ja det ligner da noget Palle

Kommentar
Fra : frkfriis02

Dato : 03-09-04 20:48

Tak for tippet, men det hjælper desværre ikke.
Jeg har omhyggeligt udført alle punkterne, men lige lidt hjælper det.

Til gengæld har jeg isoleret problemet yderligere:
Når man reply'er til en html mail dørker MSOutlook, hvis man sætter markøren INDE i den oprindelige mail for at kommentere
Hvis man skriver i toppen af svarmailen (altså ikke rører ved det oprindelige HTML) går det godt.
Hvis man konverterer formatet af mailen til plaintext eller richtext kan MSOutlook også godt håndtere det.

Så det må være noget med HTML'en ????

Jeg har prøvet at kopiere reply'en ind i Frontpage for at se HTML'en, men bliver ikke klogere...
Hvadenten det er HTML der er fyldt med mso: tags eller det er simpel HTML går det galt....

mvh Anne

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-09-04 22:09

1. Nu har du vel ikke installeret et program der hedder: SpamBayes Outlook addin ?:
http://mail.python.org/pipermail/spambayes-bugs/2004-April/002199.html
http://cvs.sourceforge.net/viewcvs.py/*checkout*/spambayes/spambayes/Outlook2000/docs/troubleshooting.html?rev=HEAD&content-type=text/html#Error_during_load

2. Det var rart at vide hvilken Windows?
3. Hvis du har ME eller XP har du så prøvet at tilbagestille?
4. Har du fornylig opdateret Outlook?
5. Installerede du Outlook sammen med Word mm og fra hvilken Officepakke?
6. Har du prøvet at sende en HTML til dig selv, og så lave samme forsøg.?
7. Er der noget program eller værktøjslinie/popupstopper der er knyttet til Outlook?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : frkfriis02

Dato : 03-10-04 12:48

... har været ude og rejse.... men det løste ikke problemet

Her er svar på de konstruktive spørgsmål:
1. Nej, det har jeg ikke
2. Windows 2000 5.00.2195 SP4
3. Ikke relevant pga Win 2000
4. Ja og jeg har netop afinstalleret den og geninstalleret den, - det er Microsoft Outlook 2000 SP3 (9.0.0.6627)
5. Ja sammen med Office 2000 Pro SP1, og derefter har jeg opgraderet fra MS's opgraderginsservice til ovenstående
6. Ja og det fejler også ( det er som om at det går galt, når makøren er sat inde i et <div> tag ????
7. Nej, men jeg har googles popup-stopper på min IE

mvh Anne

PS.
Skal jeg bare opgive og gå over til Win2003/office2003/Outlook2003 - eller måske XP ?

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 150 point
Dato : 03-10-04 15:36

Det ser ud som at fejlen skyldes googles popup-stopper:
http://support.microsoft.com/?id=297010
Jeg tror at det er her problemet er, og du ikke behøver nedenstående link:

Her er lidt om indstilling: http://www.fox.uwc.edu/iit/helpdesk/tutorials/Outlook/reply.html

Der er mange problemer med e-mails der sendes i Htlm:
http://www.georgedillon.com/web/html_email_is_evil.shtml
Citat:
So.. check in your email client's options for how to set 'Mail Sending Format' to 'Plain Text'...

...and how to turn OFF 'Reply to messages in the format in which they were sent'.

With these settings you will still be able to send images and other attachments. And images attached to plain text mail will be displayed by most popular email clients.

http://support.microsoft.com/?kbid=311750
Citat:
RESOLUTION
To resolve this problem, upgrade to Internet Explorer 6. To get the latest version of Internet Explorer, please see the following Microsoft Web site:
http://www.microsoft.com/IE
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : frkfriis02

Dato : 13-11-04 19:51

Hej Palle,
tak for rigtig mange gode links til tips og artikler.
Jeg fjernede Googles popupstopper, men det hjalp heller ikke.
Så nu har jeg opgraderet det hele til Office2003 Pro istedetfor (og beholder Googles pop-up stopper)
Jeg har testet på de mails, der før fik outlook til at gå ned, når jeg lavede en reply, - og Outlook2003 håndterer det OK.

Så du får alle points for meget grundig   e og hjælpsomme svar.

/Anne