/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skifte filetype?
Fra : BenjaminOK
Vist : 4105 gange
100 point
Dato : 03-09-04 13:45

Hej!
Jeg har et lille spørgsmål angående skift af filtype. Jeg har en zip fil som faktisk er en ace fil, dvs. jeg vil skifte filtypen således at den fremstår som ace. Nu er jeg imidlertidig i tvivl om hvordan man bærer sig ad med det i XP. Hvis bare jeg går i egenskaber og siger åbne med win ace, tror programmet vel stadig at det er en zip fil, da begge dele jo kan unpackes af Win ace......?!?
OK rimelig forvirrende sprøgsmål jeg stiller her, men håber nogen forstår hvad jeg snakker om!!

Tak i forvejen!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 03-09-04 13:53

Prøv engang at omdøb filen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-09-04 13:53

du omdøber den bare til ace

Kommentar
Fra : BenjaminOK

Dato : 03-09-04 14:04

Hvis jeg bare siger omdøb ændre navnet sig ganske vidst, men i egenskaber hedder det stadig filtype: ZIP komprimere mappe ??? Det er denne filtype jeg gerne vil have til at være ace.... hvis i forstår?!

Accepteret svar
Fra : snortop

Modtaget 110 point
Dato : 03-09-04 14:08

Har du når du stå i mappen hvor filen er været inde og ændre så du kan se Extension filnavn type.

Dette gøre du i
funktioner -> mappeindstillinger
Vis
Fjern hak i fluebenner hvor der stå "Skjul filtypernavne for kendte filtyper"

Hvis du har den væk kan du se filtype navn og derved ændre på filnavn.

Hvis ikke det er det.. skal du.
funktioner -> mappeindstillinger
filtyper
finde zip og ændre det program du vil have det skal bruges til at åbne

Godkendelse af svar
Fra : BenjaminOK

Dato : 03-09-04 14:21

Tak for svaret snortop.
Kanon! Lige i øjet, den havde jeg nu ikke lige luret! Skulle bare fjerne det flueben!
Jeg takker mange gange!

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 03-09-04 17:04

Det er godt nok den mest besværlige løsning på det "problem" jeg længe har set det er sådan at enhver fil på éns computer indeholder en header som er forskellig fra filtype til filtype, du kunne have klaret det her ved bare at omdøbe filen fra pakket.zip til pakket.ace så såre simpelt er det såmænd

Kommentar
Fra : snortop

Dato : 06-09-04 07:34

Kennybear... jamen problemmer er jo lige netop at man ikke kan "SE" filen extension og derfor ikke ændre fra zip til ace!!!

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 07-09-04 23:46

Aah fair nok da