/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hjælp!!!
Fra : nusnus
Vist : 672 gange
100 point
Dato : 03-09-04 11:00

Jeg skal snart holde rund fødselsdag, og skal lave både varme og kolde retter, men er i tvivl om, hvor meget mad der skal være af hver ret. Vi bliver mellem 40 og 50.
Er der en side på internettet hvor man kan se det, eller er der nogle kloge hoveder, der kan give mig et råd med på vejen, så ville jeg blive lykkelig.

Nusnus

Accepteret svar
Fra : Gazi

Modtaget 110 point
Dato : 03-09-04 11:20

Beregn 200 - 250 g reelt kød pr. person, feks. 75 -100 g skinke, 75 - 100 g oksekød og 2 - 4 frikadeller.
Og 1 kg kartoffelsalat beregnes til 6 - 8 personer. Fiskepatè og lignende beregnes en skive pr. person.
Håber du kan bruge lidt af ideen. Find ud af hvad i vil have og så bare gang op til de personer i skal være.

Og rigtig god fornøjelse
Gazi

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-09-04 11:52

Alt afhængigt af hvad du vil lave er det svært at sige

måske denne side kan give en rettesnor http://www.toersleff.dk/4_husmoder/fester.htm

Kommentar
Fra : nusnus

Dato : 03-09-04 12:41

Til ans

Jeg havde tænkt på koldt hamburgerryg, pastasalat, frikadeller og kartoffelsalat, koldt steg, mørbradbøffer, laks, salat o.s.v da der kommer en del børn, og fordi det er noget alle kan li.

Nusnus

Godkendelse af svar
Fra : nusnus

Dato : 07-09-04 13:59

Tak for svaret Gazi.