/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Kædespray...hvor ofte??
Fra : ksv
Vist : 995 gange
20 point
Dato : 03-09-04 10:37

Hvor ofte skal man benytte kædespray?? Jeg har hørt at man skal køre en tur, så kæden bliver varm og så først sprøjte kædespray på. Skal mc'en bare stå bagefter eller er det bedst at man kører en tur også efter man har sprøjtet kædespray på kæden??

Mvh.

Den lykkelige ejer af en Suzuki gsx600f.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-09-04 10:47

Det kommer lidt an på, hvor meget du kører. Men kæden skal helst ikke "blive tør".
Om kæden er varm eller kold har jeg aldrig hørt skulle have nogen betydning. Kædesprayen er så flydende, at det nok skal fordele sig selv om kæden er kold.
I "gamle dage" hvor vi brugte kædefedt, skulle kæden jo pilles af og varmes i dåsen med fedtet.
Jeg kører aldrig umiddelbart efter jeg har sprøjtet kædespray på, jeg synes det sviner for meget.
mvh dova

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 03-09-04 10:47

Det er som du selv er lidt inde på HELT afgørende hvad vejrlig det er og ikke mindst de veje du kører på.
Men det er rigtig at du skal køre kæden "varm" (evt en aftentur) smøre kæden når du kommer hjem og lad den stå natten over.
Det bedste kædespray du kan få markedet er det fra firmaet ROCK-OIL...desværre er der ikke mange som forhandler det i DK. Men du kan forhøre dig her 40931841 (Johni).

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : dinmc

Dato : 03-09-04 12:33

Kæden må aldrig blive "tør". Om kæden er kold eller varm når du sprøjter det på er egentlig ikke så afgørende, men det er en god ide at lade den stå natten over så opløsningsmidlet er dampet af. Hvis du kører umiddelbart efter påsprøjningen, vil meget af olien unødigt blive slynget af. Gør der til en regel at du smører når du kommer hjem fra tur. Samme procedure som skift af motoroile, skift når du sætter i vinterhi...og ikke når du tager den frem om foråret!!

Mvh
Lars Ebdrup
www.DinMC.dk

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 04-09-04 23:49

Følg vejledningen på det produkt, du køber.
Kædevoks kræver generelt "varm" kæde mens de andre kan påføres kold.
Nogle anbefaler cyklen på centerstand og roterende hjul, mens andre anbefaler at påføre sektion for sektion.
Er selv godt tilfreds med "Bel Ray" til en RD350.

Og som alle de øvrige skriver: Kæden må aldrig blive helt tør.
Kan nogen i øvrigt anbefale et rensemiddel, der ikke skader kædens gummiringe?

H-J

Kommentar
Fra : Need4Speed

Dato : 08-04-05 21:45

Hvor ofte afhænger af hvor meget man kører. Hvis du kører hver dag skal den have ofte, som de andre skriver FØR den bliver tør. Læg evt. dåsen ned under sædet så den altid er ved hånden. Det er altid en god ide at smøre efter en lang tur i regnvejr. Jeg smører altid i varm tilstand og lader det stå natten over....det minimerer tilsviningen af bagfælgen en del...

Lampeolie er godt at rense kæde i....

Need4Speed

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 10-04-05 23:09

Tak Need4Speed

Kan i øvrigt godt lide dit nick

H-J