/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Folkeskole / Spørgsmål
10  viviborgen 630
Matematik hjælp igen ?
Fra : Zambrotta
Vist : 515 gange
20 point
Dato : 02-09-04 20:37

Jeg har grublet over den her opgave i ja 1 time eller noget, men jeg kan sq ik helt knække den
a * 1/c-del * 1/a-del * c - what a man to do `? og kan i umiddelbart finde nogen grammatiske fejl i den her text?

In 1620 were the first negroes sailed to the state Virginia on America’s eastcost, by the Dutch grocers. In the 17., 18. and the 19th century were big loads of african negroes, men, women and children send across the Atlantic Ocean. Many died because of the many inhumananly conditions on board the ships. The survivals were sold by auction like cattle to the white planters, where men often were separated from their wifes and children.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 02-09-04 21:27

Masser:
In 1620 the first black people were shipped to Virginia on the American east coast by Dutch traders. In the 17th, 18th and 19th century big loads of black Africans; men, women and children were send across the Atlantic Ocean. Many died because of the many inhuman conditions aboard the ships. The survivors were sold on auction to white planters. The men often were separated from their wives and children.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 02-09-04 21:31

Ka desværre overhovedet ik hjælpe med matematikken

Kommentar
Fra : Lasse_Madsen

Dato : 02-09-04 21:33

Hvad er det, du prøver at forklare i den første?

Frieda -> Er det her ikke bedre:
Jeg vil nok mere skrive det sådan her:
The first Negroes sailed in the 1620 to Virginia on America's east cost by the Dutch grocers. In the 17, 18 and 19th century big loads of African Negroes were send across the Atlantic Ocean. Many died because the many inhumanely conditions on the ships. The survivals were sold by auction like cattle to the white planters, where men often were separated from their wives and children.

Kommentar
Fra : ksv

Dato : 02-09-04 22:41

Hvis jeg forstår matematikspørgsmålet korrekt, så er løsningen 1 fordi:

a * 1/c * 1/a * c => a/c * c/a => a*c/c*a => a*c/a*c = 1

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 02-09-04 22:49

Synes jeg ikke, undtagen punkt 6.

1. Unødvendigt at skrive det meget negativtladede ord "negroes"
2. Man kan ikke sige "sailed by". Når man sender noget pr. båd hedder det "to ship", og slaverne blev sendt som kvæg eller bomuld; det var ingen fornøjelsestur.
3. I dette tilfælde er "trader" et passende ord. Han/hun sælger/bytter vare fra et land til et andet.
4. "Inhuman" eller "inhumanely" kan diskuteres.
5. " Survivors" betyder "overlevende", "survivals" betyder "overlevelser".
6. Jep, jeg glemte "like cattle" i skyndingen.

Frieda

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 02-09-04 23:20

Hej ksv. den er til mindst 4 stjerner.
Matemariklæreren

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 20 point
Dato : 03-09-04 08:02

PS: What's a man to do?

Frieda

Godkendelse af svar
Fra : Zambrotta

Dato : 03-09-04 17:57

Og lad så vær med at hakke på mig hele tiden, jeg er ikke inde i systemet her OKEY ! syns bare det rart at få hjælp