/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
blå lydpotter??
Fra : ullabulla
Vist : 529 gange
100 point
Dato : 01-09-04 22:02

Hvordan kan være at nogle lydpotter bliver blå, når andre ikke gør. Jeg ved godt at dem der er dobbelte ik gør, men hvad så dem der kører med de tynde enkeltrør, de bliver heller ik altid blå?? Hvad type kan der anbefales til min Savage, den larmer for meget nu, ønsker en dyb hul lyd.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-09-04 22:09

Rustfri rør/potter er slemme til at blive blå.
Men jeg tror også det har meget at gøre med materialet og hvor varme de bliver.
Hvad du lige kan bruge til Suzukien af potte, ved jeg ikke lige.
Hvad har du gjort ved den nu, for at den larmer for meget, for normalvis siger sådan en da ikke særlig meget?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 02-09-04 09:16

Det som jeg har haft succes med til at fjerne/reducere blåanløbne forrør er: en blød klud fugtes med sprit og dyppes i wienerkalk. Polér nu på det anløbne og efterpolér med en tør blød klud.
Grunden til at dine rør bliver anløbne KAN være ændringer i din potte. Du ændrer hermed "flowet/gennemstrømningen" som din originale potte er "afstemt" til ift motoren. Det betyder i visse tilfælde højere temperatur netop i det første stykke af forrøret.

Mvh
Palle Jensen

Accepteret svar
Fra : RAF.DK

Modtaget 100 point
Dato : 02-09-04 12:06

Farver kommer and på vilken slags metal udstødningen er lavet af ved ikke vilken der bliver vilken farve..Og hvis du gerne vil have et udstødning der giver en god hul lyd så skal du have fat i et stort et, men du skal nok ned til en for handler og spørge om råd....held og lykke..

Kommentar
Fra : ullabulla

Dato : 02-09-04 19:11

Hmm, tak for svarene, jeg har ik gjort noget ved den potte der sidder på nu, den er købt med den uoriginale potte på, den er temmelig stor i diameter og skrå bagtil, nogen siger den lyder godt, syns jeg også lige når den starter op, men den er træls at høre på i længere tid, skyder, prutter og knalder, savner en dyb rund blød lyd.

Godkendelse af svar
Fra : ullabulla

Dato : 02-09-04 19:14

Tak for svaret RAF.DK.