/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
IMEI-spærring ?
Fra : fluenielsen
Vist : 1754 gange
50 point
Dato : 01-09-04 21:44

Min Samsung E700 har virket fint i snart 6 mdr. Men nu kan man ikke ringe fra den (afslutter opkald inden forbindelse er etableret) og hvis man ringer til telefonen, får man bare en "optaget"-tone. SMS går fint ind og ud.
Hvis jeg flytter SIM-kortet til min gamle telefon, er der ingen problemer. Jeg har hørt, at telefonen kan blive IMEI-spærret, men hvordan kan dette pludselig opstå og hvordan får jeg i givet fald slettet denne spærring.

Mvh
Fln

Accepteret svar
Fra : thyfoon

Modtaget 60 point
Dato : 01-09-04 21:50

du kan henvende dig til dit lokale politi de kan finde ud af om din telefon er imei spæret er den det skal du ha en orginal købskvitring
jeg tror imidlertidig ikke det er det som er problemte jeg tror at det er telefonen det er galt med måske en opdatring af software
/thyfoon

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 01-09-04 21:51

du kan henvende dig til dit lokale politi de kan finde ud af om din telefon er imei spæret er den det skal du ha en orginal købskvitring for at få den låst op igen
glemt lige slutningen *g*;-S

Godkendelse af svar
Fra : fluenielsen

Dato : 02-09-04 21:26

Tak for svaret thyfoon.

Kommentar
Fra : thyfoon

Dato : 02-09-04 21:30

fluenielsen jeg kunne godt tænke mig et svar når eller hvis du finder ud af om den er spæret eller det er telefonen den er galt med hvis du vil