/ Forside/ Karriere / Job / Faglige organisationer / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 460
danmarks frie fagforening
Fra : nfansu
Vist : 1923 gange
100 point
Dato : 01-09-04 21:26

er der nogen der har erfaring med danmarks frie fagforening kontra hk eller anden stor fagforening??

Kommentar
Fra : bne

Dato : 02-09-04 08:18

Du kan jo også kigge ind på www.f-f.dk de er meget fornuftige, rimelig pris, god opbakning, mange GODE (og næsten gratis) kurser.

Kommentar
Fra : defung

Dato : 12-10-04 01:22

GLEM DET, GLEM DET

Jeg vil varmt anbefale dig at holde dig til HK eller en anden LO fagforening.

1. Ekspertisen er bedre
2. De kender branchen
3. Arbejdsgiverene har større respekt for dem
4. Mange gode og GRATIS kurser
5. DE KAN HJÆLPE IFORHOLD TIL danmarks frie fagforening

Kommentar
Fra : nfansu

Dato : 12-10-04 13:37

ja men jeg syntes at hk er total dårlige til at forhandle løn for bla. butiksansatte de tror selv på at når de har givet lov til at trække overenskomsstigninge fra det personlige tillæg så gør butikkerne det ikke så naive kan man ikke være de må sku gøre det bedre

Kommentar
Fra : rimmer

Dato : 15-11-04 22:38

Det kan godt være at du syntes at HK er dårlige til at forhandle din overenskomst,
men det bliver jo ikke anderledes af at skifte til en fagforening, der end ikke har et
fag at repræsentere, det vil stadig være HK der forhandler din overenskomst.
Udover det defung skriver, vil du også have en lokal afdeling du kan henvende dig i
og ikke blot en postboks i Esbjerg.

Gratis advokatbistand ved eksempelvis arbejdsskadesager.
Hos danmarks frie fagforening kan du blive henvist til en advokat, som du så selv
kan betale for.

Bedre bistand i forbindelse med fagretslige sager.
Det er jo trods alt dem der forhandler overenskomsterne der kender dem bedst.

Hvis du er utilfreds med dit forbund, så gå til generalforsamling i din afdeling
næste gang og giv udtryk for din utilfredshed, det er måden at ændre tingene
på.

Jeg vil slutte som defung starter

GLEM DET

det er ikke værd at spare de penge, det kan blive meget dyrt i det lange løb.

Kommentar
Fra : Oldsag

Dato : 21-11-04 23:02

Med mere end 40 år på arbejdsmarkedet vil jeg vove den påtand, at jeg har en smule erfaring. Jeg har været medlem i SID, Metal, Kristelig og nu sidst i DFF. Jeg må sige, at aldrig før har oplevet at blive taget alvorlig. DFF er en ret lille fagforening, derfor er det let at få medindflydelse, og kort vej til jurister og konsulenter. Jeg har lige vundet en sag, endda mod en offentig instans. Og det var naturligvis Danmarks Frie Fagforening der betalte advokaten. En kollega der er med i HK har ikke fået noget ud den samme situation, de mente ikke det var ulejligheden vær! Så "rimmer" du har overhovedet ikke ret. Jeg mener ikke det kan blive for billigt, men det kan sagtens blive for dårligt. Jeg ville ikke turde vælge Fagforeningen Danmark fra Esbjerg, allene af den grund, at deres stifter er dømt for socialt bedrageri. Så spar du bare de penge.

Kommentar
Fra : Limfjord

Dato : 22-11-04 23:21

Jeg har været medlem af Danmarks Frie Fagforening i mange år og er yderst tilfreds med denne forening. Du kan se mere her http://www.dff.net Desværre bliver fagforeningen ofte forvekslet med det af Beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen supporterede fup og svindelforetagende i Esbjerg, Fagforeningen Danmark. Danmarks Frie Fagforening er en medlemsstyret fagforening, der medlemmerne en god service og her er ikke en formand der ustandselig render med medlemmernes penge. Jeg kan varmt kan anbefale Danmarks Frie Fgforening.

Kommentar
Fra : kdd

Dato : 12-02-05 15:58

Jeg ar ansat inden for det offentlige er medlem af HKKF (Hærens Konstabel- og Korporalforening) de har valgte tillidsmænd på alle kaserner i landet samt i alle internationale missioner Danmark politisk har forpligtiget sig til. HKKF har en overenstkomst med Forsvarsministeriet. der som jeg kender det har virket utroligt godt og stabilt i mange år. Medlemmer hos HKKF har en række konsulenter at trække på herunder jurister, socialrådgiver og via sit medlemskab af LO har indflydelse på arbejdsmarkedspolitiken. alt dette for medlemmet for sit kontingent. uden at medlemet eks. skal betale en procentdel, af eks advokatregning når der opstår en tvist mellem arbejdstager og arbejdskivere. iøvrigt er der i aftalen mellem HKKF og ministeriet aftalt procedure for tvister. og naturligvis aftales der mellem HKKF og Forsvarsministeriet samt med Finasminsteriet overenstkomster løbende.

Medlemmer af HKKF kan lige som andre LO relaterede Fagforeninger frasige sig søtten til politiske partier disse midler blever indsat på en konto hos en statsautoriseret revisor og bliver brugt til humanitereforhold, sidst 5000,00 kr. til Flodbølgekatatrofen i Asien.

Som alle ved er det et frit land vi lever i og inden for det offentlige (statslige) er det forbudt at have ekslusiv aftaler samt er det forbudt, (Statslige område) at tvinge en person i en bestemt fagforening. i den forbindelse kan man jo spørge DFF om følgende:

Har DFF overenstkomst med arbejdsskivere evt hvor og hvor mange ?
Har DFF overenstkomst med det Offentlige, her er jeg intresseret i Det Statslige område?
Har DFF valgt tillidsmænd ude på arbejdspladserne, her er jeg intresseret i både offentlige og private, evt. hvor og hvor mange?

Skulle svarende være NEJ eller det vil DFF ikke oplyse, så må jeg stærkt fraråde alle så meget som bare tænke på at indmelde sig i i DFF.

Har du interesse i at læse mere eller at melde dig ind i en fagforening så kantakt www.lo.dk

Der er der links til samtlige Forbund og fagforeninger inden for dit arbejdsområde

Kommentar
Fra : middeltoft

Dato : 09-04-05 19:09

Hos DFF er advokat hjælp = Gratis retshjælp.
Hold du dig til et af de store forbund.
F.eks. 3F (sid) de ved hvad de har med at gøre.

Kommentar
Fra : Oldsag

Dato : 16-04-05 09:33

Kære middeltoft
Den 22. juni kommer en sag for menneskerettighedssdomstolen i Strassbourg, anlagt af DFF, det kan da vist ikke fås som gratis retshjælp. Mit gæt er, det har kostet flere hundrede tusinde kroner at nå så vidt. Os der er medlemmer får endda tilbudt at komme ned og overvære retssagen, transporten er gratis. Jeg har aldrig hørt LO forbund tilbyde gratis ture til andre end spidserne. Lad dog være med at komme med udokumenterede påstande i en seriøs diskussion. Ja 3F ved hvad de har med at gøre, nemlig en kraftig medlemsflugt.

Kommentar
Fra : Limfjord

Dato : 16-04-05 17:29

Det da utroligt naivt at tro at man kan slippe for at betale partistøtte, hvis man er medlem af en LO-fagforening. Frameldingskuponen er en stor narresut. Lige meget hvormeget du melder fra kan og bruger afdelingerne penge, medlemskroner, til annoncer under valgkampe som de beslutter sig til i afdelingen.Har man fx i DFF eller hos de kristelige overenskomster kan LO beslutte sig for at lukke den pågældende virksomhed, også selvom disse overenskomster er bedre end det som LO-fagforeningen kræver. (Se på http://www.dff.net hvordan det gik med Danmarks største private slagteri) Der var ellers et lovforslag på vej i Folketinget som skulle gøre en ende på disse helt urimelige forhold. Det fik vores herlige beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen stoppet med en håndbevægelse. Manden er simpelthen ikke rigtig klog og han forvalter ,en af landets største poster.

Kommentar
Fra : Limfjord

Dato : 10-05-06 13:03

Hurra! Danmarks Frie Fagforening http://www.dff.net vandt over den danske stat således at fagforeningstvang i Danmark ikke længere er lovligt. Man kan se video på deres hjemmeside.