/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Vurdering af frimærker
Fra : upyoursmate
Vist : 1441 gange
25 point
Dato : 01-09-04 21:14

Hvad gør man når man har en bunke frimærker man ikke aner om er noget værd? Hvis man bare gir dem til en eller anden frimærkemand snupper han da bare dem der er noget værd...

Mvh

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-09-04 21:18

Du får fat i et frimærkekatalog hvor du kan se hvilke frimærker der er noget værd.
Søg evt. efter: vurdering af frimærker eller frimærkekatalog her på nettet.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 01-09-04 21:20

For det første skal de være 100% fuldtandede, blor én manglende eller ½ tand ændrer enhver værdi til NUL. Derefter må du ha' fat i et Frimærkekatalog. De kan lånes på biblioteket. Der er selvfølgelig mulighed for at du har et såkaldt fejltryk, men det kan du ikke selv finde ud af uden først at "uddanne" dig til Filatelist.

Kommentar
Fra : upyoursmate

Dato : 01-09-04 21:27

Det kommer jo til at ta et år at sidde der og sammenligne...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-09-04 21:30

Jamen så må du prøve at finde en eller anden frimærkekyndig der kan se på dine frimærker og fortælle om det er noget værd.
Hvis de er gamle, kan du prøve Antikbrevkassen.dk

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 35 point
Dato : 01-09-04 21:37

Du kan jo prøve at tage kontakt til ham her

http://www.net-frim.dk/vudering.htm

Og hvis du bare giver dem til en eller anden frimærkemand, bliver du der bare, mens han vurderer dem.

Godkendelse af svar
Fra : upyoursmate

Dato : 06-09-04 11:04

Tak for svaret ans.