/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Vil ikke tage omdrejninger ved start?
Fra : Psycho_Cowboy
Vist : 941 gange
50 point
Dato : 09-07-02 01:18

Når min GSX-R 250'er har været ude og blive tæsket godt igennem, så den er blevet rigtig gennemvarm, har jeg et lille problem, når jeg skal starte den igen.
Efter at den har stået stille i en halv til en hel time, (og motoren stadig er varm) vil den simpelthen ikke tage omdrejninger ved start. Dette er kun lige ind til, man har stået og lirket lidt med gassen... så kommer den, og vupti... så gør den det ikke, før næste gang jeg starter den, ca. en times tid efter en lang køretur.
Jeg er ret sikker på, at det ikke kan være benzintilførslen den er gal med, da det lader til at den får, hvad den skal bruge. (ryger en del ud af udstødningen, mens den står og "bobler" ved lave omdrejninger med håndtaget i bund)
Min teori er at det er mine tændrør der volder problemer... ??
Jeg har næsten lige haft den til service på værksted, hvor de bl.a. skiftede tændrørene. (Det skal lige siges, at hvis maskineriet er blevet helt koldt, starter den som en mis, endda helt uden brug af choker)

Jeg håber at der er nogen, der fatter, hvad jeg mener med ovenstående! :o/

Psycho Cowboy
GSX-R 250, som ellers normalt kører optimalt på alle punkter.

Kommentar
Fra : niki1301

Dato : 10-07-02 22:24

Hej psycho!
Det er ikke tændrør der er noget galt med, det lyder mere til at den måske ikke får rigtig luft,tjek evt luffilter. jeg havde selv problemet med min zx6r og der skyldes det jet kit kombineret med kn filter.

Accepteret svar
Fra : RasmusZX9R

Modtaget 50 point
Dato : 17-07-02 10:46

Hejsa!
Jeg har rodet en del med en ekskærestes babygixxer og på den var det som du selv foreslår tændrørene der var det store problem.
Den brændte dem simpelthen af.
Prøv at skifte til et andet mærke og evt. til et lidt koldere rør.
Tjek også lige dit batteri.
Den er meget følsom overfor at der skal være korrekt spænding på batteriet, så hvis det er gammelt eller ved at løbe tør for vand, kan det også være det der er problemet.
Held og lykke
Mvh
Rasmus ZX9R-C

Kommentar
Fra : Psycho_Cowboy

Dato : 21-07-02 21:07

Jeg har så imidlertid fundet frem til at det nok er rigtigt, hvad niki1301 mener. Altså at det er luften, den er gal med.
Jeg fik af vide af en mekaniker, at jeg skulle prøve at sprøjte lightergas ind omkring karbonaderne, for at tjekke at motoren evt. sugede falsk luft. I så fald skulle der ske en mærkbar forskel i motorgangen, men det lod ikke til at falsk luft, er problemet.
Jeg prøvede så for sjov skyld at give den et pift med lightergassen ind i luftfilterkassen, og dér begyndte den omgående at gå som beskrevet i første indlæg. Den får derfor tilsyneladende mere brændstof, end luft, når problemet opstår.

Kan nogen nu forklare mig hvor fa'en problemet ligger... er det bare justeringen af motoren (den har jo næsten lige været til service), eller kan det være andre og større problemer ??

Psycho Cowboy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 15:20

----- Original Message -----
From: "Psycho_Cowboy" <Psycho_Cowboy.news@kandu.dk>
Newsgroups: dk.fritid.motorcykel
Sent: Wednesday, August 07, 2002 9:29 AM
Subject: Vil ikke tage omdrejninger ved start?

> Når min GSX-R 250'er har været ude og blive tæsket godt igennem, så den
> er blevet rigtig gennemvarm, har jeg et lille problem, når jeg skal
> starte den igen.
> Efter at den har stået stille i en halv til en hel time, (og motoren
> stadig er varm) vil den simpelthen ikke tage omdrejninger ved start.
> Dette er kun lige ind til, man har stået og lirket lidt med gassen... så
> kommer den, og vupti... så gør den det ikke, før næste gang jeg starter
> den, ca. en times tid efter en lang køretur.
> Jeg er ret sikker på, at det ikke kan være benzintilførslen den er gal
> med, da det lader til at den får, hvad den skal bruge. (ryger en del ud
> af udstødningen, mens den står og "bobler" ved lave omdrejninger med
> håndtaget i bund)
> Min teori er at det er mine tændrør der volder problemer... ??
> Jeg har næsten lige haft den til service på værksted, hvor de bl.a.
> skiftede tændrørene. (Det skal lige siges, at hvis maskineriet er blevet
> helt koldt, starter den som en mis, endda helt uden brug af choker)
>
> Jeg håber at der er nogen, der fatter, hvad jeg mener med ovenstående!
> :o/
>
> Psycho Cowboy
> GSX-R 250, som ellers normalt kører optimalt på alle punkter.

Skriver det en gang til, og så gider jeg ikke mere. Dine flyder nåle!!!!!!

Havde præcis samme symptomer. og løsningen lå der.

Du siger den ryger sort (går jeg udfra) af udstødningen, deraf også FOR
MEGET benzin, som dine svømmere kan være skyld i!

mvh Tommy Fer
Suzuki GSXR250

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 15:38

> Skriver det en gang til, og så gider jeg ikke mere. Dine flyder nåle!!!!!!
>
> Havde præcis samme symptomer. og løsningen lå der.
>
> Du siger den ryger sort (går jeg udfra) af udstødningen, deraf også FOR
> MEGET benzin, som dine svømmere kan være skyld i!
>
> mvh Tommy Fer
> Suzuki GSXR250

Sorry... det er ikke mig, der har lagt det i nyhedsgruppen igen... det er
kandu.dk-serveren, som jeg stillede spørgsmålet tidligere på året uden at få
svar... derfor prøvede jeg her på nyhedsserveren, og nu (efter et pæn stykke
tid!) ligger kandu.dk den så herind... jeg forstod skam godt de fine svar
første gang! he he

Nå, men tak igen!

Psycho Cowboy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 15:38

> Skriver det en gang til, og så gider jeg ikke mere. Dine flyder nåle!!!!!!
>
> Havde præcis samme symptomer. og løsningen lå der.
>
> Du siger den ryger sort (går jeg udfra) af udstødningen, deraf også FOR
> MEGET benzin, som dine svømmere kan være skyld i!
>
> mvh Tommy Fer
> Suzuki GSXR250

Sorry... det er ikke mig, der har lagt det i nyhedsgruppen igen... det er
kandu.dk-serveren, som jeg stillede spørgsmålet tidligere på året uden at få
svar... derfor prøvede jeg her på nyhedsserveren, og nu (efter et pæn stykke
tid!) ligger kandu.dk den så herind... jeg forstod skam godt de fine svar
første gang! he he

Nå, men tak igen!

Psycho Cowboy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-08-02 16:33

"Psycho Cowboy" <chrijac@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d513081$0$232$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> > Skriver det en gang til, og så gider jeg ikke mere. Dine flyder
nåle!!!!!!
> >
> > Havde præcis samme symptomer. og løsningen lå der.
> >
> > Du siger den ryger sort (går jeg udfra) af udstødningen, deraf også FOR
> > MEGET benzin, som dine svømmere kan være skyld i!
> >
> > mvh Tommy Fer
> > Suzuki GSXR250
>
> Sorry... det er ikke mig, der har lagt det i nyhedsgruppen igen... det er
> kandu.dk-serveren, som jeg stillede spørgsmålet tidligere på året uden at

> svar... derfor prøvede jeg her på nyhedsserveren, og nu (efter et pæn
stykke
> tid!) ligger kandu.dk den så herind... jeg forstod skam godt de fine svar
> første gang! he he
>
> Nå, men tak igen!
>
> Psycho Cowboy
>

Okis.... no probs

*gg*

kandu er noget skrammel

mvh Tommy Fer

Kommentar
Fra : madox_inc

Dato : 01-08-04 15:04

Min GSX-R 250 har samme problem, men det tar kun en 10 sekunder max før den kører normalt igen.
Den sodder mine tændrør til.
Har tænkt mig at rense luftfilteret idag.

Har brugt en del forskellige mærker tændrør snart.
altid samme problem.
Min løsning fortiden består i at have 2 sæt tændrør....når det ene sæt er soddet til skifter jeg bare lortet.
tar jo kun 5 minutter en gang om måneden.
Jeg sandblæser mine tændrør og gir dem lidt trykluft bagefter for at fjerne sandet helt.
Det lidt af en B løsning, men det virker.
madox_inc@hotmail.com