/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hmmmm
Fra : tronddk
Vist : 398 gange
70 point
Dato : 01-09-04 18:10

hva er best en fz50 eller en puch maxi ? til at køre på veje

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 80 point
Dato : 01-09-04 18:27

En FZ50 er klart bedst at køre på, mere stil og stivere stel, med gode affjerderingsegenskaber, men hvis man ikke er god til, eller ønsker at lære at skifte gear, så er Maxi lettere, og nemmere.
Til Maxi kan der fåes næsten alt ved THansen, og reservedelene er billige.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : CCjunior

Dato : 01-09-04 19:47

P.Maxi styrer for vildt.. det eneste som T.Hansen ikke har er en grøn mælkekasse.. de mangler også de tomme flasker som skal deri...

Junior

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-09-04 21:13

Man kan også få Maxi med 2 håndgear Og så er maxi også lettere at passe og skal du have dele er det også nemt at få privat evt.
Mvh Sune

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 02-09-04 18:18

gad godt ha en 2 g men kan sku ik finde den inde på dba og gulgratis.dk til en rimelig pris i esbjerg mener der er en der inde til 2500 i esbjerg men jeg syntes det er for dyr !!! kan i finde nogle der har en til salg tæt på esbjerg vel jeg gerne høre

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 02-09-04 18:22

eller kan man lave en maxi k om til en maxi 2g uden at lave alt for meget ????

Kommentar
Fra : Aalborg67

Dato : 02-09-04 18:33

Fz 50 er nok mest behagelig. Jeg syntes Puck er noget stiv, men det er jo også en charme...

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 04-09-04 21:05

på en 2 g er føste da frig.. og anden normal 1 ???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-09-04 21:59

tronddk: Nej for så er det jo kun en 1. gearet, man tæller jo ikke frigearet med.
Og nej man kan ikke let lave en alm Maxi om til 2. gearet, da det er hele gearkassen (Blokken) der er anderledes.
Jeg har både en Maxi og FS1, og jeg tør ikke køre stærkt på Maxien, den er alt for "dinglet", også hvad angår bremser og dæk. Men hvis du bare skal køre 30, såå.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : tronddk

Dato : 05-09-04 11:23

det man høre om fz50 at de brænder hurtig af hvis de kommer over 50 kmt passer det ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-09-04 14:02

Det har jeg aldrig hørt, har da haft ca 7 stk, der alle kørte mere end 50km/t.
FS1 har noget af de kraftigste motordele, og krumtap, der er lavet for knallerter. Og den maskine der kan fåes flest stumper til.
Men hvis du sætter stort tun på, kan du da godt få den til at sætte sig, men det sker kun hvis du ikke vil køre cylinderen til, og kører med for lille dyse i karburatoren. Men det kan ske for alle motorer.
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : tronddk

Dato : 07-09-04 18:33

Tak for svaret pallebhansen.