/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Køb af brugt drivhus
Fra : Splitcane
Vist : 2542 gange
200 point
Dato : 01-09-04 13:39

Jeg påtænker at købe et brugt drivhus (min. 10 m2 max. 1.000,-).

Er der nogen som har erfaring med at købe brugte drivhuse?

Er der særlige ting jag skal være opmærksom på?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-09-04 13:46

Du skal være opmærksom på, hvor gammelt det er. Meget glas har det med at blive sart med alderen, og går let i stykker ved nedtagning.
Også om rammen/skruerne er engrebet af rust eller ir. Brug evt. rustløsner el. lign. før afmontering.
Men umiddelbart, er der ikke noget "fordækt" ved at købe et brugt drivhus, man kan jo let overskue hvad det består af.
Muligvis skal du skifte glasklemmer og tætningslister, men de fås til små penge hvor man normalt køber drivhuse.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 01-09-04 13:50

Glemte lige, hvis der ikke ligger en samlevejledning.
Så lav for din egen skyld et opmærkningssystem, så du let kan se hvad der skal sidde hvor.
Både på ramme og glasstykkerne som ikke alle steder har samme størrelse.
Detr gjorde jeg da jeg købte et 10 m2 Hall drivhus for nogen år siden, og det gjorde det lettere at samle igen.

Kommentar
Fra : 1133

Dato : 01-09-04 20:11

hej
gør som dova
men hvis du har et digitalcamera så tag en masse billeder de er
skønne at hav hvis man bliver i tvivl om et mål

ole

Godkendelse af svar
Fra : Splitcane

Dato : 24-09-04 01:57

Tak for svaret dova.
Jeg leder som en gal.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-09-04 10:09

Held og lykke med det
mvh dova