/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Acronis...
Fra : TheOsirisDK
Vist : 320 gange
20 point
Dato : 01-09-04 13:16

Yes det er rigtigt, et program ved !!!ACRONIS!!! (nogen der hørte det?)har lige midlertidigt ødelagt min computer! nu vil jeg gerne vide om det er muligt INDEN windows starter at slette/om formatere sit Master drev?? en disk med effektiv virus eller noget? pl! jeg sidder og skriver fra en anden computer...
(Det var et program der skulle tillade at vælge OS, noget var corrupt og nu vil den ikke starte fordi det program hele tiden tar over og genstarter!!!! Can ya belive it!?)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-04 13:54

Lyder som om programmet har lavet om på dit MBR (master boot record) Hvilket styresystem/systemer kører du med?

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 01-09-04 14:04

XP... det har lavet om på mit MBR, på deres hjemme side siger de hvis man har en boot disk kan muligvis rede det ved at "executing FDISK /MBR"
for det første ved jeg faktisk ikke hvordan man laver en boot-diskette, og jeg ved heller ikke om man i det hele taget kan på XP...?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 30 point
Dato : 01-09-04 14:09

Du booter med din winxp cd.
Boot with the XP installation CD.

When prompted, press R to repair a Windows XP installation.

If repairing a host with multiple operating systems, select the appropriate one (XP) from the menu. If you have only one operating system, enter 1 to select it.

Enter the administrator password if prompted.

To fix the MBR, use the following command:

fixmbr

This assumes that your installation is on the C:\ drive. You will be presented with several scary warning lines the reading of which will make you want to say no. Microsoft is exceptionally vague regarding the conditions under which fixmbr can cause problems although they are clear about the consequences (losing all data on the hard drive), so use this at your own risk.

Type y and ENTER to fix the MBR.

Type exit to leave the recovery console and reboot.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-09-04 14:12

Gør som Tedd forslår og hvis du ikke kan boote fra CD-rom kan du hent ebootdisk her:
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

Jeg kender godt Acronis boot manager og det er skam et vældigt fint program, men jeg fik problemer med det da jeg ville fjerne det og det er lige det som Tedd beskriver der skal til.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-04 14:15

Tillykke med præmien Bjarne

Godkendelse af svar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 01-09-04 14:15

Tak for svaret tedd... yebi...

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 01-09-04 14:17

af ren nysgerihed.... wha præmie?
...? huh man kan ikke godkende flere svar.. skod...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-09-04 14:18

Tak!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-09-04 14:22

Du skal da også bare godkende det svar du syntes jeg er bedst og desuden ville jeg bare fortælle at jeg havde prøvet båd programmet og det samme som Tedd foreslog så den er pingeling

Jeg vandt månedens Kandu præmie.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-09-04 14:23

sikke noget vrøvl jeg skrev, der skulle selvfølgelig stå "der er bedst". Var vist kommet for langt med det jeg ville skrive.

Kommentar
Fra : TheOsirisDK

Dato : 01-09-04 14:32

månedens Kandu præmie... hmmm... okey jeg dør hvis du ikke fortæller havd det var!!!
(er der hård konkurence? eller...?)

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 01-09-04 14:44

Du kan se det nederst på denne side: http://www.kandu.dk/dk/premie.asp
Nej hård konkurrence er det ikke, men man får chancer efter optjent antal point i den pågældende måned, men det behøver ikke at være den med flest point der vinder.
Man kan ikke vinde mere end een gang inden for en eller anden periode så hvis man har mange point vil man uvilkårligt få så gode chancer, at man vinder til sidst.