/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
tjenestefolk på Bredeløkke Stevns omk 18~
Fra : vardepigen
Vist : 2180 gange
100 point
Dato : 01-09-04 09:59

Jeg vil gerne vide om der er nogle der kan fortælle mig, hvor jeg kan finde oplysninger om folk der har tjent på Bredeløkke omk 1870.

Det er mine tipoldeforældre der har tjent der.

Det er Niels Nielsen født 11 august 1849 død 19 marts 1875 &
Johanne Hansen født 10 januar 1852

De blev gift 25 november 1871

Jeg kan ikke finde ud af hvor de kommer fra, er der nogen der kan hjælpe mig

med venlig hilsen

anita helle carlson siig

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 110 point
Dato : 01-09-04 10:46

Har du prøvet at søge i online kirkebøgerne på denne adresse.

http://www.arkivalieronline.dk/Kirkeboeger/Kirkeboeger.aspx
Du har årstal for deres vielse , ved vielsen står der hvor dine aner kommer fra, prøv at tjekke.

Derudover har jeg på FS. http://www.familysearch.org/
hittet denne
Senta
Johanne HANSEN
Age At Marriage: 21 Niels nielsen vides ikke om det er din men et gæt.
Sex: <F>

Event(s):
Birth: <1850>

Marriage:
Spouse: Niels NIELSENAge At Marriage: 22
Marriage: 25 Nov 1871Place: Holtug, Praesto, Denmark

Source Information:
Batch Number: M223554
Source Dates: 1839 - 1890
Film or Fiche Number: 50654
Collection Details: Holtug; Den Danske Folkekirke

Kommentar
Fra : vardepigen

Dato : 01-09-04 10:54

jeg har været inde på kirkebogen og kigge og der står der at de kommer fra Bredeløkke. Det er derfor jeg er gået i stå.

og det er den rigtige niels nielsen du også har fundet. *SS*

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-04 11:02

Vielse HoltugStevnsPræstøHoltug 18611877XXXX XX
opslag 123 nr. 46
har du set lidt på forloverne det kab evt. være deres forældre ???
derudover er der tilgang og afgangsliste i kirkebogen , derudover kan du prøve at se hvornår, hvad der står ved Niels Nielsens død du har ca. årstal
senta

Kommentar
Fra : vardepigen

Dato : 01-09-04 11:10

ved korpulerede står der som forlovere: gmd frederik hansen, holtug, gmd niels jørgensen, strøby
men jeg kan ikke finde johanne født i holtug sogn...

jeg kan godt finde en johanne hansen i tilgangslister d 26 august 1869, tj på Gjorslev, fødselsdatoen passer men jeg ved ikke om det er hende, kommer så fra Strøby....

der står ikke andre navne ud for niels nielsen i døde mandkiøn... jeg kan ikke finde ham i tilgangslister eller i fødte drengekiøn i holtug sogn..

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-04 11:15

Har du prøvet at se i de andre sogne ???
Hvad med DDA's folketællinger har du tjekket dem ??
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-04 11:18

Bed om et opslag på Dis Danmark , markedspladsen, der er sikkert en der kan hjælpe der.

http://www.dis-danmark.dk/forum/list.php?f=6
Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-04 11:25

Kanske det er din Johanne Hansen, 18, Ugift, Tjenestepige, , Strøby sogn, Stevns herred, Præstø amt ???

og din Niels Nielsen, 20, Ugift, Tjenestekarl, , Store Heddinge Landsogn, Stevns herred, Præstø amt ???
Senta
Samtlige personer i husstanden
praestoe, Stevns, Holtug, Gjorslev, , , Gjorslev gård, FT-1870
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Carl Frederik Valentiner, 30, Gift, husfader, forpagter, Holtug sogn, Stevns herred, Præstø amt
Elisabeth Olive Frederikke ??, 35, Gift, husmoder, hans kone, København
Elisa Julie Helene Valentiner, 2, Ugift, deres barn, , Holtug sogn, Stevns herred, Præstø amt
Christian Ulrich Valentiner, 1, Ugift, deres barn, , Holtug sogn, Stevns herred, Præstø amt
Caroline Marie ??, 29, Ugift, husjomfru, , Kalundborg
Sophie Larsen, 34, Ugift, Tjenestepige, Maierske, Haslev sogn, Sorø amt
Johan Casper Thomas ??, 21, Ugift, underforvalter, , Vaabensted sogn, Maribo amt
Theodor Mogensen Petersen, 31, Ugift, forvalter, , Bregentved
Adolph Heinrich Tronier, 23, Ugift, forvalter, , København
Julius Poul Valentin, 19, Ugift, landvæsenselev, , Greve sogn, Københavns amt
Peter Hansen, 27, Ugift, hjulmand, , Sorø amt
Hans Frederich Jørgensen, 35, Gift, ??, , Slesvig
Dorthe Marie Sørensdatter, 21, Ugift, Tjenestepige, , Store Heddinge Landsogn, Stevns herred, Præstø amt
Kirsten Larsen, 23, Ugift, Tjenestepige, , Holtug sogn, Stevns herred, Præstø amt
Birthe Kirstine Andersdatter, 20, Ugift, Tjenestepige, , Store Heddinge Landsogn, Stevns herred, Præstø amt
Magrethe Jensen, 19, Ugift, Tjenestepige, , Magleby sogn, Stevns herred, Præstø amt
Marie Emilie Pedersen, 21, Ugift, Tjenestepige, , Vissinge sogn, Skanderborg amt
Ane Kirstine Frederiksen, 33, Ugift, Tjenestepige, , Store Heddinge Landsogn, Stevns herred, Præstø amt
Thora Elisabeth Andreasen, 20, Ugift, maierskelærling, , Store Heddinge Landsogn, Stevns herred, Præstø amt
Johanne Magrethe Hansen, 17, Ugift, maierskelærling, , Holtug sogn, Stevns herred, Præstø amt
Maren Magrethe Larsen, 18, Ugift, Tjenestepige, , Holtug sogn, Stevns herred, Præstø amt
Ane Marie Sørensen, 22, Ugift, Tjenestepige, , Magleby sogn, Stevns herred, Præstø amt
Johanne Hansen, 18, Ugift, Tjenestepige, , Strøby sogn, Stevns herred, Præstø amt
Johanne Jaspersdatter, 30, Gift, Tjenestepige, , Holtug sogn, Stevns herred, Præstø amt
Birthe Marie Jørgensen, 22, Ugift, Tjenestepige, , Holtug sogn, Stevns herred, Præstø amt
Maren Hendriksdatter, 24, Ugift, Tjenestepige, , Strøby sogn, Stevns herred, Præstø amt
Inger Marie Sørensen, 40, Ugift, Tjenestepige, , Store Heddinge Landsogn, Stevns herred, Præstø amt
Ane Kirstine Larsen, 24, Ugift, Tjenestepige, , Roskilde
Ane Hansen, 22, Ugift, Tjenestepige, , Store Heddinge Landsogn, Stevns herred, Præstø amt
Emilie Mariane Flindt, 34, Ugift, Tjenestepige, , Store Heddinge Landsogn, Stevns herred, Præstø amt
??, 18, Ugift, Tjenestekarl, , Magleby sogn, Stevns herred, Præstø amt
Niels Rasmussen, 20, Ugift, Tjenestekarl, , Holtug sogn, Stevns herred, Præstø amt
Niels Nielsen, 20, Ugift, Tjenestekarl, , Store Heddinge Landsogn, Stevns herred, Præstø amt
Peter Johansen, 20, Ugift, Tjenestekarl, , Magleby sogn, Stevns herred, Præstø amt
Johanes Frederik (København), 25, Ugift, Tjenestekarl, , ??
Lars Peter Sørensen, 17, Ugift, Tjenestekarl, , Magleby sogn, Stevns herred, Præstø amt
Anders Olsen, 36, Gift, Tjenestekarl, , Holtug sogn, Stevns herred, Præstø amt
Martin Jensen, 24, Gift, Tjenestekarl, , Magleby sogn, Stevns herred, Præstø amt
Søren Jørgensen, 30, Gift, Tjenestekarl, , Store Heddinge Landsogn, Stevns herred, Præstø amt
Erik Nielsen, 29, Gift, Tjenestekarl, , Osted sogn, Københavns amt
Christen Hansen, 50, Gift, Tjenestekarl, , Magleby sogn, Stevns herred, Præstø amt
Morten Nielsen, 30, Gift, Tjenestekarl, , Holtug sogn, Stevns herred, Præstø amt
Peter Nielsen, 39, Gift, Tjenestekarl, , Sverige
Ole Andersen, 56, Gift, Tjenestekarl, , ??, præstø amt

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-04 11:39

Opslag 28 er det ikke din Niels Nielsen ??
Senta
Store HeddingeStevnsPræstøStore Heddinge 18431854XXXXXXX

Kommentar
Fra : vardepigen

Dato : 01-09-04 11:45

jo datoen og navnet passer... jeg kan dog ikke læse det hele der står under forældrenes navne... og heller ikke under faddere... men jeg ved jo ikke med sikkerhed om det er den rigtige person..selv om meget tyder på det...

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-04 11:55

Niels Nielsen uægte mor karen sofhie Pedersdatter ???
udlagt barnefader niels Rasmussen
fadder
pigen Birthe marie pedersdatter måske søster
Niels Pedersen
jens pedersen ca.e er ikke god til at læse disse bogstaver men et gæt.
Jeg har her fra DDA en Niels Nielsen, 1, Ugift, , (ikke angivet), udøbt, i sognet, Kallehave
prøv at tjekke dda's folketællinger for oplysninger om mor og far .
senta
Samtlige personer i husstanden

praestoe, Baarse, Kalvehave, Langebek, , nr.66, fattighus, 81.fam., FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Kirstine Olsdatter, 50, Enke(mand), , (ikke angivet), Snesere, Præstø amt
Ane Christophersdatter, 71, Enke(mand), , (ikke angivet), i sognet, Kallehave
Abraham Mathiasen, 75, Ugift, , (ikke angivet), i sognet, Kallehave
Ane Cecilie Olsdatter, 80, Ugift, , (ikke angivet), i sognet, Kallehave
Simon Olsen, 88, Ugift, , (ikke angivet), Bogøe
Ane Nielsdatter, 40, Ugift, , (ikke angivet), Rekkende, Allerslev, Præstø amt
Helene, 14, Ugift, , efternavn ikke angivet, hendes 4 uægte børn, i sognet, Kallehave
Sophie, 10, Ugift, , efternavn ikke angivet, hendes 4 uægte børn, i sognet, Kallehave
Sidse Magrete, 5, Ugift, , efternavn ikke angivet, hendes 4 uægte børn, i sognet, Kallehave
Ane Marie, 2, Ugift, , efternavn ikke angivet, hendes 4 uægte børn, i sognet, Kallehave
Johanne Pedersdatter, 27, Ugift, , (ikke angivet), i sognet, Kallehave
Niels Nielsen, 1, Ugift, , (ikke angivet), udøbt, i sognet, Kallehave
Marie Jørgensdatter, 60, Enke(mand), , (ikke angivet), i sognet, Kallehave
Christen Pedersen, 68, Enke(mand), , (ikke angivet), Egesborg, Præstø amt
Bodil (Ottesdatter), 61, Enke(mand), , (ikke angivet), Mehrn, Præstø amt
Peder Henriksen, 53, Enke(mand), , (ikke angivet), Kjøbenhavn
Trine Nicolaisen, 51, Ugift, , (ikke angivet), Kjøbenhavn
Henrik Dalstrøm, 76, Enke(mand), , (ikke angivet), Vordingborg, Præstø amt
Hans Chr.Hansen, 44, Gift, , (ikke angivet), Møen
Ane Marie Pedersdatter, 34, Gift, , (ikke angivet), hans kone, i sognet, Kallehave
Jørgen Christian Hansen, 9, Ugift, , deres børn, i sognet, Kallehave
Johannes Hansen, 6, Ugift, , deres børn, i sognet, Kallehave
Engelbredt Hansen, 1, Ugift, , deres børn, i sognet, Kallehave

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-04 11:56

Bed om hjælp til tydning på Dis Danmark de er gode til at oversætte.
Senta

Kommentar
Fra : vardepigen

Dato : 01-09-04 12:20

jeg vil prøve om jeg kan få sikret mig om det er den rette niels nielsen...

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-04 12:21

her er 3x Niels Rasmussen
det er måske ??? % sønnen Niels Nielsen
senta
Niels Rasmussen, 36, Gift, , Væver Almisselem, Født i sognet
Karen Sophie Pedersdatter, 38, Gift, , hans kone, Født i sognet

Samtlige personer i husstanden
praestoe, Stevns, Hellested, Juellinge gl. Møllehuse, , , 1. et hus, FT 1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Niels Rasmussen, 39, gift, , Daglejer ved Hovedgården, Husfader, Lydersløv sogn, Stevns herred, Præstø Amt
Ane Sophie Pedersdatter, 33, gift, , hans kone, ?? sogn, Faxøe herred, Præstø Amt
Johanne Nielsdatter, 12, ugift, , deres barn, Smerup sogn, Stevns herred, Præstø Amt
Rasmus Nielsen, 10, ugift, , deres barn, født i sognet
Jens Frederiksen, 41, ugift, , Inderste, Daglejer, født i sognet
Ane Cathrine Jensdatter, 80, enke, , hans moder, født i sognet
Sidse Nielsdatter, 35, enke, , Inderske, Lugekone i Juellinge huse, Husmoder, Spjellerup sogn, Faxøe herred, Præstø Amt
Niels Madsen, 12, ugift, , hendes barn, født i sognet
Jens Madsen, 9, ugift, , hendes barn, født i sognet
Trine Marie Madsdatter, 7, ugift, , hendes barn, født i sognet
Ane Madsdatter, 4, ugift, , hendes barn, født i sognet
Niels Nielsen, 68, gift, , hendes fader, Fårhyrde på Juellinge, Elmelund sogn på Møn
Marie Nielsdatter, 54, gift, , hans kone, Spjellerup sogn, Faxøe herred, Præstø Amt

Samtlige personer i husstanden
praestoe, Stevns, Lyderslev, Lund bye, , , 14. en gård, FT 1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Ole Larsen, 29, gift, , Gårdmand, Lydersløv sogn
Grete Andersdatter, 25, gift, , hans kone, Smerup sogn
Hans Olsen, 2, ugift, , deres søn, Lydersløv sogn
Niels Rasmussen, 21, ugift, , Tjenestekarl, København
Lisbeth Jacobsdatter, 22, ugift, , Tjenestepige, Lydersløv sogn
Bodil Sophie Olsdatter, 10, ugift, , Tjenestepige, Faxøe sogn
Samtlige personer i husstanden
praestoe, Hammer, Køng, Køng by, , et Hus, 88, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Niels Rasmussen, 36, Gift, , Væver Almisselem, Født i sognet
Karen Sophie Pedersdatter, 38, Gift, , hans kone, Født i sognet
Jens Peder Rasmussen, 11, Ugift, , Søn, Født i sognet
Kirstine Rasmussen, 7, Ugift, , Datter, Født i sognet
Catrine Cecilie Rasmussen, 5, Ugift, , Datter, Født i sognet
Hans Rasmussen, 1, Ugift, , Søn, Født i sognet
Peder Hansen, 61, Gift, , Daglejer, Snesere Præstø Amt
Karen Andreasdatter, 56, Gift, , hans kone, Hammer Præstø amt
Karen Marie Pedersen, 14, Ugift, , Datter, Født i sognet
Lars Andersen, 45, Gift, , Væver, Født i sognet
Maren Pedersdatter, 39, Gift, , hans kone, Født i sognet
Anders Andersen, 12, Ugift, , Søn, Født i sognet
Peder Andersen, 9, Ugift, , Søn, Født i sognet
Jens Andersen, 5, Ugift, , Søn, Født i sognet
Erland Andersen, 1, Ugift, , Søn, Født i sognet

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-04 12:25

vores svar har krydset hinanden
Samtlige personer i husstanden
praestoe, Hammer, Køng, Køng by, , et Hus, 88, FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested
Niels Rasmussen, 36, Gift, , Væver Almisselem, Født i sognet
Karen Sophie Pedersdatter, 38, Gift, , hans kone, Født i sognet

Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-04 19:34

Kan evt være din ane ????

StrøbyStevnsPræstøStrøby 18471873X opslag 76 nr. 1
Johanne Hansen født 10 januar 1852
far Hans hansen
mor Metha Pedersdatter 33 år
resten må du selv tyde

senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-04 19:53

Fra FS. er det din Johanne Hansen ???
3. Johanne HansenPedigree
Female

Birth: 10 JAN 1852 Stroby, Praesto, Denmark
Christening:
med forældre og søskende
Mor Mette Pedersdatter og ikke Metha

FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

Husband
Hans HansenPedigree

Birth: 21 DEC 1819 Stroby, Praesto, Denmark
Christening:
Marriage: 07 APR 1843 Stroby, Praesto, Denmark
Death: 05 JAN 1879
Burial:

Wife
Mette PedersdatterPedigree

Birth: 08 APR 1818 Stroby, Praesto, Denmark
Christening:
Marriage: 07 APR 1843 Stroby, Praesto, Denmark
Death: 18 JAN 1876
Burial:

Father: Peder Smed NielsenFamily
Mother: Maren Rasmusdatter

Children

1. Maren HansenPedigree
Female

Birth: 01 APR 1844 Stroby, Praesto, Denmark
Christening:
Death: About 1918
Burial:

2. Karen HansenPedigree
Female

Birth: 04 FEB 1849 Stroby, Praesto, Denmark
Christening:
Death: 09 JUN 1923
Burial:

3. Johanne HansenPedigree
Female

Birth: 10 JAN 1852 Stroby, Praesto, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

4. Anders HansenPedigree
Male

Birth: 27 JUL 1856 Stroby, Praesto, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : vardepigen

Dato : 01-09-04 20:00

jeg ved ikke om det er min johanne hansen men der er vist en del der tyder på det... jeg skal ellers love for at det er et stort research arbejde du har lavet for mig

Kommentar
Fra : senta

Dato : 01-09-04 20:16

Kan evt. være Johanne Hansen forældre % Johanne
Senta
Samtlige personer i husstanden

praestoe, Baarse, Everdrup, Everdrup Bye, , nr.10, et hus, 20.fam., FT-1850
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Hans Hansen, 32, Gift, , smed, husfader, Sværdborg, Præstø amt
Mette Marie Pedersdatter, 34, Gift, , hans kone, her i sognet, Everdrup
Karen Sophie Hansdatter, 4, Ugift, , deres børn, her i sognet, Everdrup
Kirstine Hansdatter, 2, Ugift, , deres børn, her i sognet, Everdrup
Jens Hansen, 19, Ugift, , smededreng, Sværdborg, Præstø amt

--------------------------------------------------------------------------------

Kommentar
Fra : vardepigen

Dato : 21-10-04 13:01

det er vist på tide at jeg lige får afsluttet dette spørgsmål. jeg er virkelig kommet meget videre...

se evt resultatet her: http://familytreemaker.genealogy.com/users/s/i/i/Anita-Siig-varde/index.html

de venligste hilsner Anita Siig

Godkendelse af svar
Fra : vardepigen

Dato : 21-10-04 13:01

Tak for svaret senta.