/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
lidt for effektiv startspærrer
Fra : teokraten
Vist : 1072 gange
40 point
Dato : 31-08-04 22:25

Jeg har et problem da jeg ikke kan frakoble min startspærrer på min Daihatsu Charade (fra 1991).
Startspærren er mærket VDO 2000T , 412-231 Typz:KBA
Lige nu kan jeg altså ikke starte bilen, men der er tilsyneladende nok strøm.
Er det muligt helt at fjerne startspærren eller cutte ledningerne, da jeg egt. ikke behøver den??
Hvad gør jeg?

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 50 point
Dato : 31-08-04 22:56

Pas på med bare at cutte ledningerne. Jeg har en Toyota Carina. Jeg holdt nede i Flensborg. Kunne ikke starte, fordi jeg ikke kunne deaktivere startspærren. Jeg ringede efter Falck, som heller ikke kunne finde ud af hvorfor. Jeg sagde netop til dem, kan I ikke bare cutte ledningerne til startspærren. Da han havde undersøgt om han kunne, sagde han: Nej det turde han ikke. Der er furbundet 17 ledninger til startspærren i min bil, og hvis han bare cuttede ledningerne, ville den ikke kunne starte alligevel, da der var en masse andre ting der var forbundet. F.eks. bensinpumpe, dynamo med meget mere. Vi blev trukket hjem til Odense. Næste dag fik jeg den trukket til mit Toyota-værksted. Da de fik fortalt problemet, fik de fat i koden til at frakoble startspærren. Den kode har jeg nu altid på mig. Prøv det samme.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-09-04 07:02

"Billånere" klarer det oftest på et halvt minut.

Kommentar
Fra : skibonitten

Dato : 01-09-04 08:01

Hejsa

Det er en chance for at der i det øjeblik du drejer tændingsnøglen, bliver så stort et spændingsfald over startspærren at den "resetter", dvs. at det åbner for relæét der skal sørge for at der er gennemgang så bilen kan tænde korrekt.

Dette kan enten skyldes at batteriet er halvdårligt eller at der er en stelforbindelse der ikke er ok....

Prøv at koble batteriet fra i et par timer, og så forsøge at starte bilen igen...

Eller måske prøve at udskifte batteriet...

Held og lykke

Kommentar
Fra : geu

Dato : 02-09-04 21:07

Jeg ville jo kontakte et værksted hvor de har autoritet til og sætte dem i.. Det kan hurtig bliver dyre og selv rode med det.

Godkendelse af svar
Fra : teokraten

Dato : 03-09-04 10:11

Tak for svaret Franksp.