/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hijack igen
Fra : Klokker
Vist : 226 gange
100 point
Dato : 31-08-04 18:07

Min vens pc , var hijacket (med tvangs sider han ikke selv bestemte) og jeg har lavet en ny instalition af xp home( efter god hjælp herfra kan du ) , nu har han igen fået tvangs sider , så er spørgsmålet for man ikke fjernet alt det skidt når man ny indstalerer , det troede jeg nemlig . Jeg har ikke maskinen ved siden af så jeg kan prøve nogle ting af , men så må jeg bare igang igen senerer

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 110 point
Dato : 31-08-04 18:43

Du får det kun fjernet hvis du laver en "ren" installation med formatering.
Man kunne også forestille sig, at din ven downloader et eller andet som indeholder det der hijacker, f. eks. smarte søgefunktioner.
Han kunne jo hente en hijackthis og lægge en log under kategorien sikkerehed.
Hijackthis kan hentes hos Arlet der er specialist i de ting
http://www.arlet.dk/

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 31-08-04 19:32

Han kan få fjernet det skidt på computeren ved at gå ind på www.spywarefri.dk/forum her opretter han sig som bruger det er ganske gratis, så vil han blive guidet igennem hvad der skal gøres og samtidig vil de fortælle ham hvordan han beskytter sig mod diisse angreb. Der er flere gratis programmer derinde til beskyttelse af computeren.
Så det burde ikke være nødvendigt med en ny installation, men det er nødvendigt at installere de programmer han vil blive opfordret til samt at XP er fuldt opdateret.

//bentjuul

Godkendelse af svar
Fra : Klokker

Dato : 31-08-04 19:59

Tak for svaret BjarneD.
Jeg har formateret og lavet partioner samt nyinstaleret på c drev det er vel det du mener med "ren" og det andet med en log må jeg nok lige vente med til jeg har maskinen igen , tak for de andre kommentarer også

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 31-08-04 20:11

Ja det er en ren installation og der har du helt sikkert fjernet det der har hijacked startsiden, men når det kommer igen må det være fordi der bliver hentet noget "smart", som så slet ikke er så smart endda.
Du kan også prøve med cwshredder der fjerner en del af den slags.
http://home8.inet.tele.dk/fbj/CWShredder.exe
Husk, at når man downloader og installerer pluginns til InternetExplorer så giver man adgang til snart hvad som helst.

Kommentar
Fra : Klokker

Dato : 01-09-04 07:04

Tak ,det er rart at vide at det har været fjernet , der er jo svimlende meget at lære om de pcér .