/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Dvd rip
Fra : alfa
Vist : 454 gange
100 point
Dato : 08-07-02 20:09

Jeg ved ikke hvor jeg skal stille dette spørgsmål henne, men nu bliver det her....
Kan man rippe en dvd film fra en ekstern dvd til computeren, altså fra s-vhs udgangen fra dvd´en til s-vhs indgangen på grafikkortet. og hvis man kan, hvordan dektektere man den eksterne DVD på computeren, Og i såfald, hvilke programmer kan man bruge til dette??

Accepteret svar
Fra : Caine

Modtaget 110 point
Dato : 08-07-02 20:50

Hej Alfa....

Hvis du har DVD-drev i pc'en er også en mulighed.... På nettet findes der uendeligt mange DVD-Rippere ... Søg på htpp://www.google.com .... efter en "DVD" +"Ripper" så vil der helt sikkert dukke mange sider frem med en udemærket ripper...

Held og lykke

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 08-07-02 21:25

Hej Alfa,

det kommer an på om det DVD drev der er snak om sidder i en anden computer... hvis den ikke sidder i en anden computer og er en decideret DVD afspiller er mit umiddelbare svar nej... ellers sku' der være kommet noget nyt stik til DVD afspilleren jeg ikke har hørt om, som ka' kobles på computeren...

det ka' ikke lade sig gøre at rippe en DVD igennem S-vhs eller composite indgangen... der ka' det kun lade sig gøre at capture filmen... og her ska' du nok regne med at selve filmen bliver noget stor, hvis der ikke er en chip der kan medvirke til kompremeringen af den capturede film...

hvis der er tale om en DVD afspiller på en anden computer ka' du mappe den som et netværksdrev på din egen Computer... og så bruge nogle programmer...

men hvilke programmer du ka' bruge afhænger af hvilken type DVD afspiller der er tale om, og om der ska' captures eller rippes...

håber det ka' bruges...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : alfa

Dato : 09-07-02 16:56

Ok, tak for hjælpen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 09-07-02 17:10

Hej Alfa,

hvilken slags DVD afspiller er der tale om? en PC DVD afspiller eller en alm.?

hvis du gerne vil ha' et par fif til hvad du ska' gøre...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 10-07-02 14:42

Det er en almindelig ekstern Thomson DVD afspiller.

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 10-07-02 14:45

Det er en almindelig ekstern Thomson DVD afspiller. , og også lige et spørgsmål til, altså forskellen på capture og rippe.
Capture er altså at optage filmen ind på computeren?? (som jeg også har prøvet, og som du sagde fylder meget, og det har du ret i!!!) Og rippe dvd´en, er at lave den om til et andet format til computeren, eller hvordan skal det forstås?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-07-02 16:17

Hej Alfa,

hvis du havde vente med at lukke dit spørgsmål ku' du ha' fået en del flere tips og tricks fra andre også... det er kun fordi jeg har abonneret på dette spørgsmål at jeg vidste at du nu havde sendt et nyt indlæg...
og så måtte jeg også købe adgang til det for at svare dig...

nå men... yup... Capture er at optage filmen på computeren, men man ka' få det til at fylde det mindre ved at komprimere det, vha. af codecs... Hvis du f.eks. har et video capture kort med en hardware chip, der fungere som en kompremerings enhed, bliver den capturede film noget mindre...

at rippe en DVD ka' gøres på forskellige måder... reelt set er ripningen af en DVD faktisk kun en kopiering af DVD data'erne fra DVD'en... over på computeren, og kræver derved den samme plads som på DVD, plus oveni den konverterede film.
nogle programmer ka' både rippe og konvertere... og nogle ripper ikke men læser direkte fra DVD'en og konvertere det på samme tid...

der findes dog nogle programmer der tager hånd om hele problem stillingen , og hvor man ikke selv behøver at gøre det helt store... et af disse programmer er EasyDivX... -->
http://easydivx.does.it/

du ka' også få lidt mere information omkring ripning her på dansk...
http://www.geocities.com/hagmandvd2002/
http://smartsite.dk/html_guider/dvdrip/dvd2avi_jespergerding.shtml

men problemet med en Extern DVD afspiller som din Thomson, er at de ikke har nogle datakabler... Svhs eller Composite går brug af streaming... de sender live data i form af lyd og billeder... ripperen arbejder med de rå bits fra DVD skiven..

hvis du har flere spørgsmål... skal jeg nok prøve at besvare dem så godt jeg ka'...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : alfa

Dato : 10-07-02 17:49

Tak, du har været en stor hjælp