/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Ukendt maler H.Thoring
Fra : bluemoon
Vist : 3484 gange
20 point
Dato : 31-08-04 13:21

Jeg har et et rigtigt flot maleri hængende i stuen. Selve motivet er en å som løber gennem en skov og det måler 1 m * 1.50 m. Og jeg kan se at det er malet af en H. Thoring, men da billedet er meget gammelt, tror det er fra sidst i 18 hundrede talet. Vllle det glæde mig hvis der var nogen der eventuelt kendte denne maler og hvor han kommer fra og måske finde ud hvor han har malet billedet. Så det ville glæde mig meget, hvis der var nogen der skulle kende denne maler har været på biblioteket og kigged i kunstnerleksikon, men han stod der ikke. På forhånd mange tak.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-08-04 13:26

bluemoon

Du skal søge oplysninger om Kaj Drews

Citat
Bogen tager også stilling til maleren Kaj Drews, nævner hans pseudonymer som H. Thoring, Poul Rønne og givetvis F. Steffensen. Han betegnes som en habil kunstner i starten, men blev så fidusmaler.

fra denne side
http://www.kunstpavillon.dk/avis/landskabet.shtml

hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-08-04 13:37

Er der ikke et auktionshus i nærheden af, hvor du bor. Der kan du få det vurderet.

Du kan også prøve www.antikbrevkassen.dk

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-08-04 13:44

På denne side http://www.laurtiz.com/s_j/4.asp?itemid=331078&lang=1

er det et maleri af Kaj Drews, så kan du sammenligne stilen.

Kommentar
Fra : ForeverLivingProduct

Dato : 02-10-04 17:50

. . . . lige en supplerende kommentar.

Kaj Drews malede - inden fidusmaleriet fik overtaget - nogle pragtfulde motiver fra Bornholm, hvor specielt hans havnebilleder gør sig bemærket.

Mvh
H