/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NAV automatisk scanning
Fra : Andreas1982
Vist : 396 gange
50 point
Dato : 31-08-04 10:32

Jeg bruger mange disketter og mange forskellige computere.
Derfor vil jeg gerne have min hjemme-PC til automatisk at scanne en diskette når jeg sætter den i.

Lige nu har jeg NAV2004, men jeg er også ret glad for AVAST, så det spiller ingen rolle for mig.

Er der en der ved hvordan jeg sætter programmet op til at scanner hver gang der kommer en diskette i maskinen?

Venlig hilsen
Andreas1982

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 31-08-04 10:49

Når du åbner Norton Antivirus - går du op i "options" - der klikker du på "Auto-Protect" og "Advanced" - Så lister den 2 muligheder som du giver et flueben og trykker derefter på "OK"

Så skulle det gerne virke

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 31-08-04 19:37

Jeg har ikke en mulighed der hedder Avanceret i den danske version. Auto-protect er slået til, men gør ikke tricket.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-04 23:52

mener du alle filerne på disketten?

Kommentar
Fra : Qualiman

Dato : 01-09-04 09:38

Har du en knap nederst i "Option" vinduet som sætter "default all" den sætter også scanning af disketter til!

Så der er måske en mulighed?

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 01-09-04 10:17

tedd: ja det gør jeg. Bruger ca. 10 computere så chancen for vira er ret stor.

Qualiman: Nope! Har auto-protect, run at Windows startup og show icon. Alle er slået til.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-04 15:31

Norton har mig bekendt kun muligheden for at checke for boot virus på flytbare drev! Aner ikke om andre AV scannere kan gøre det du efterlyser! Men under alle omstændigheder ville et hvert AV program checke for virus i det øjeblik du flytter, kopierer og exekverer filer!

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 04-09-04 13:11

diskettedrevet kan desværre ikke "se" at du sætter en disk i. så jeg tror kun du har muligheden for at scanne manuelt.
men som tedd så rigtigt skriver, så skal norton nok stoppe virus med det samme du prøver at flytte, kopiere, exekvere eller læse filer fra disketten

Kommentar
Fra : Andreas1982

Dato : 04-09-04 13:41

I min skoletid gik viraprogrammerne igang i samme sekund man satte en diskette i drevet. Det var derfor jeg troede at jeg kunne gøre det samme idag, men det lader det desværre ikke til.

Er der så en der ved hvordan jeg sætter AVAST til at lave en scan ved hver opstart? Altså inden den går ind i Windows - ligesom den første gang man booter efter installation.

Venlig hilsen
Andreas

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-09-04 14:10

Nu til dags har disketter nærmest mistet betydningen! Man kan sågar få computere uden floppy disc drev! Programmer bliver jo større og større. Det der med AVAST kan jeg desværre ikke svare på!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 04-09-04 14:13

Nu ved jeg jo af gode grunde ikke om det er nogle disketter du selv har oprettet! Så burde de jo være checket for virus da du oprettede dem, og så behøver du jo ikke være så nervøs! Der er osse filer der ikke indeholder vira, som f.eks txt.filer!