/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook
Fra : steenandreasen
Vist : 544 gange
50 point
Dato : 30-08-04 23:37

Jeg vil så gerne ind på nyhedsgrupper, hvad er addresen jeg skal bruge.
sa

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-04 23:40

Du kan ikke bruge Outlook til nyhedsgrupper! Derimod kan du bruge Outlook Express! De fleste nyhedsservere har navnet news.dinudbyder.dk Hvor dinudbyder er navnet på tja prøv at gæt

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 30-08-04 23:58
Kommentar
Fra : steenandreasen

Dato : 31-08-04 00:10

Jeg er ked af det måske dum, jeg kan ikke gætte hvem min udbyder er.giv et eksembel
undskyld pensionisten

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-04 00:13

Hvad hedder din udbyder!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-04 00:13

cybercity? TDC? Stofa?

Kommentar
Fra : steenandreasen

Dato : 31-08-04 00:14

det hjalp tak for hjælpen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-04 00:16

Normalt står det osse på de papirer du har fået tilsendt med brugernavn, password, emailadresse osv. til tilslutning til internettet Og nej jeg tror ikke på du er dum! Det var snarere mig der gav ebn dum forklaring

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 31-08-04 00:17

Så luk venligst spørgsmålet igen ved at acceptere et svar!

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 31-08-04 07:20

Hej

Det er korrekt at de gamle Microsoft Outlook ikke kunne håndtere nyhedsgrupper, men jeg har Microsoft Outlook 2002 og der vælger jeg i menuen
"vis"
"Gå til"
"Nyheder"
Hvorefter der åbner et nyt vindue som hedder
"Microsoft Outlook-program til læsning af nyheder"

Det er ikke utænkeligt at dette program på en eller anden måde er en del af Outlook Express, men det opdager man jo ikke som almindelig bruger.

Jeg bruger TDC bredbånd og min udbyders konto hedder

news.tele.dk

Bemærk at under opsætningen af kontoen, så er der et sted hvor det pludselig går i stå, men det er fordi programmet skal hente navnene på alle nyhedsgrupper, og der er ufatteligt mange.

Når du skal vælge de nyhedsgrupper du ønsker at abonnere på, så er der følgende små tips,

I søgefeltet kan du f.eks. skrive ".dk" dvs. punktum efterfuldt af landets forkortelse, desværre så er systematikken ikke helt overholdt, dvs. du kan bagefter søge på "dk." dvs. punktum til sidst. Lidt ærgerligt at der ikke er helt ens systematik. Men ved at søge på dk, så får du kun danske grupper frem.

Du kan også prøve med "dk hest" i søgefeltet, så kommer alle nyhedsgrupper med både "dk" og "hest" frem, ved mig er det to grupper. (bemærk at her er punktummet ikke nødvendigt).

Hvis du primært er interesseret i grupper med billeder, så prøv at bruge "pic" som et et af søgeordene, hvis du f.eks. søger på "pic auto", så får du bl.a. en masse skøre grupper med fotos af biler.

Der er mange søgemuligheder (heldigvis for der er mange nyhedsgrupper). Du kan roligt abonnere på mange, for det er let at afmelde sig igen, hvis det alligevel ikke var noget. (man højreklikker på gruppen og vælge ophæv abonnement).

Du vil også komme til at opleve at nogle grupper ikke indholder noget, idet nogle sløser med at oprette grupper, som så aldrig kommer i brug.

Held og lykke.

Venlig hilsen

Leo Lund

www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-09-04 01:04

Tak for den Leo Jeg har selv outlook 2003 og anede faktisk ikke at funktionen er blevet tilføjet! Nok fordi jeg kun bruger kalenderen.