/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
outlook 2003 brager ned!!
Fra : jeanette18
Vist : 381 gange
100 point
Dato : 30-08-04 17:35

Mit outlook 2003 brager ned næsten hver gang jeg modtager post. Jeg har temmelig mange regler/beskeder oprettet. Windows xp-pro er 100% ok og opdateret. Office 2003 er 100% opdateret, alt er checket. Office og windows har jeg kørt fejlsøgninger på uden succes. Mangler nu kun at af- og geninstallere office hvilket jeg helst vil undgå.

Håber der er nogen der kan give mig et tip om hvor jeg skal lade efter fejlen:)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-04 17:39

Kan osse være din virusscanner!

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 30-08-04 17:42

Du har vel ikke installeret Plaxo?

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 30-08-04 17:58

Ted> tak for tippet, men jeg har brug for lidt mere info hvis du mener scanneren er problemet. Hvad mener du norton gør? (skal lige sige at mit outlook har fungeret unden konflikter med norton i over et år)

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 30-08-04 17:59

Better Performance: Nej det har jeg ikke.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-04 18:38

Prøv at slå email scanning fra i norton! Så ved du om det er problemet!

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 30-08-04 18:53

tedd> ok tak for tippet, men tør jeg ikke. Jeg får daglig over 60 mails så risikoen er desværre for stor.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-04 19:02

Risikoen er nu ikke særlig stor. Det største problem med virus fra emails er vedhæftede filer, og dem ville norton alligevel finde hvis du prøvede at åbne dem!! Hvis du ydermere har preview af emails slået fra, kan jeg ikke se du skulle få problemer! Desuden mente jeg osse at du skulle slå den fra, bare mens du checkede om det var det der var problemet! Så har du jo enten konstateret at det er norton, der giver fejlen, eller noget andet! Under alle omstændigheder ville du komme lidt videre i din fejlfinding!

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 30-08-04 19:59

tedd> jeg kan følge dig, men outlook brager ned i det øjeblik hvor mailene kommer, og det er jo her norton skal arbejde. Det er muligt jeg prøver dit tip af som sidste udvej inden en geninstallering, men ser lige hvad der ellers kommer af bud her og i andre fora:)

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 100 point
Dato : 30-08-04 21:30

jeanette18

Jeg har haft et lignende problem. Mit problem var, at jeg havde opbrugt min "udbyder-plads". Da jeg ryddede op (slettede) en masse gamle mails, virkede Outlook igen. Prøv at check var megen plads du har til rådighed hos din udbyder, og check hvor meget dine mails fylder. Du skriver, at du dagligt modtaget over 60 mails. Det er sørme mange, utroligt mange. Hvis nogen af dem ovenikøbet har vedhæftede filer, kan de jo godt fylde ret meget. Nu ved jeg jo ikke hvor "flink/god" du er til at slette læste filer??? - Jeg var nemlig ikke god til at slette dem. Jeg gemte dem i forskellige mapper, for en sikkerheds skyld.

Prøv at gøre, hvad jeg skrev - og så kom tilbage med dit svar. Jeg tror det vil hjælpe dig.

Med venlig hilsen
Frank

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 30-08-04 22:49

heysa franksp. Dit tip lyder interessant. Jeg ved at der ikke lægger noget på udbyderens server idet mit system er sat op til at sende/hente automatisk hver minut. Men jeg vil i morgen prøve at checke forskellige muligheder i retning af dit tip.
Jeg jeg kan konstatere er at outlook flipper ud idet øjeblik hvor programmet skal til at finde ud af at fordele alle e-mailene (virksomhed) i forhold til de mange specificerede regler jeg har oprettet. Den bliver simpelthen "rundtosset"
Jeg vender tilbage.

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 01-09-04 22:01

Tak for svarene. Jeg vælger at afinstallere programmet.

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 02-09-04 21:28

Hej Jeannette18. God ide. Prøv at vende tilbage her på denne tråd, og fortæl hvordan det gik.

De venligste hilsener
Frank

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 03-09-04 18:35

Kære Franksp. Det kan du lige tro jeg gør:)
Der er så sket det i mellemtiden at der også er andre programmer der har gjort det, dog kun en enkelt gang, så muligvis er der tale om en systemfejl, dog tror jeg på en eller anden måde at outlook måske ikke lige kunne håndtere de mange regler hvoraf mange er meget specificeret og at det kunne have påvirket, men skal også lige siges at nogle af reglerne jeg havde oprettet konfliktede indbyrdes sikkert fordi jeg ikke lige var opmærksom på de vanvittige mange muligheder der egentlig er. Jeg har dog fået meget styr på dem og lige nu kører det bare derudaf. Der er nu over 150 regler så det bliver spændende.