/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
søger 2 halvbrødre
Fra : claraogsigne
Vist : 1411 gange
240 point
Dato : 30-08-04 13:54

For nogle år siden, hvor jeg søgte min biologiske far, fandt jeg ud af at jeg har 2 halvbrødre.
Jeg har prøvet at finde dem, men intet har givet resultat.
Nu prøver jeg her.
Min Fader. Ib Kurt Johansen, (Viborg 1970, emigrede til Sverige i 1974, bor nu i Norge.)
Har ingen kontakt til manden.
1 halvbror: Klaus Storgaard Klausen. født mellem 1967 - 1970.
Hans mor: Linda Storgaard Klausen ( hun vil ikke give mig oplysninger)
Silkeborg.
2 halvbror: Karsten Jørgensen, født i 1973. også i dette område, måske nær Viborg.
Da vi er beskyttet af loven, kan vi ikke finde hinanden. Det er noget med at sagen skal være 50 år gammel og jeg er kun 34 år. Det har jeg ikke lyst til at vente på, det er nu vi skal have fornøjelse af hinanden.
Samtidig vil jeg gerne advare dem om deres biologiske far.
Håber at der nogle der kan hjælpe mig, det vil gøre mig lykkelig.
Jeg synes, at halvsøskende skal have ret til at kende hinanden. Hjælp mig, der mangler noget i mit liv, og det er dem.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-08-04 14:20

Ja at søge i diverse vejvisere og de gule sider har du jo nok prøvet.
Der er for øvrigt ikke registreret nogen Klaus Storgaard Klausen i Danmark
Og Karsten Jørgensen er der godt 200 af.
Så medmindre du direkte efterlyser dem i landsdækkende dagblade, ved jeg snart ikke hvad du kan gøre.
Men jeg kan godt følge dig i, at du gerne vil finde dine halvbrødre, så må man bare håbe, at de mener det samme hvis du skulle være heldig at finde dem.
Nu er det så heller ikke sikkert, at de har nogen forbindelse til jeres fælles far, og noget kunne jo tyde på, det ikke er noget i hvert fald Klaus´ mor gerne vil have rippet op i.

mvh dova

Kommentar
Fra : Aarhus_Pigen

Dato : 30-08-04 15:02

jeg har selv fundet mine 2 halvbrødre. Jeg havde skrevet mange steder på nettet (kan ikke huske hvor), og en dag fik jeg en opringning fra ude og hjemme.... Vi tog på folkeregistret, og der fik vi imod betaling udleveret adresserne på dem.....mail mig hvis du vil vide mere kathe@tele2adsl.dk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-08-04 15:45
Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 01-09-04 01:47

Nu kan jeg fortælle Jer, at jeg muligvis har fundet den ene bror.
Med hjælp fra Dis - Danmark.
Jeg er jublende og nervøs lykkelig, hvis man kan være det.

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 05-09-04 15:53

Han er fundet. Det er Klaus og hen er kommet med positiv respons

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 07-09-04 20:47

Jeg har nu fundet min ene halvbror ved egen hjælp.
Nu søger jeg i stedet Karsten Jørgensen fra 1973.
Bor muligvis ved Århus, Randers, Sikleborg, Horsens.
Hans biologiske far hedder Ib Kurt Johansen og bor nu i Oslo, Norge.
Ved at han ikke har kontakt til ham

Kommentar
Fra : lonestorm

Dato : 14-09-04 09:04

Hej. Jeg har selv en halvbror som jeg fandt med hjælp fra CivilRetsDirektoratet. De er meget hjælpsomme. Min halvbror og jeg har samme far, men han var bortadopteret lige efter fødslen, så det eneste jeg vidste om ham var, hvornår og hvor han var født og selvfølgelig min fars oplysninger. Fra jeg skrev til CivilRetsDirektoratet og ril de fandt ham gik der ca. 1½ måned, hvilket var meget hurtigt, da jeg fik af vide at der kunne gå 3-6 måneder inden jeg hørte noget. Prøv www.civilretsdirektoratet.dk. PS. jeg har mødt og det var meget positivt og vi skal ses igen. Held og lykke

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 14-09-04 11:21

Hej lonestorm.
Jeg skrev faktisk til dem igår, så det er lidt spændende. men ellers tak

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 15-09-04 00:28

Vil bare ønske dig held og lykke med eftersøgningen - Knus Ripley

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 15-09-04 11:01

Jeg siger tak.

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 15-09-04 18:51

til lonestorm: Civildirektoratet har jo nok ændret praksis fordi i januar måned blev jeg nægtet indsigt i en sag præcis magen til - jeg søger en bror i Tønder - jeg har fået det at vide 10 år efter min fars død af andre... civilretsdirektoratet har i denne sag ikke ønsket at med virke... vedkommende jeg søger er ca 50-?

Kommentar
Fra : claraogsigne

Dato : 15-09-04 19:02

Okay. Jeg havde dem i telefonen idag.
De kunne desværre ikke hjælpe mig. Det var kun adopterede de kunne hjælpe; men hun var rigtig sød og kunne godt se, at der burde være et eller andet, hvor man kunne finde sine halvsøskende.
Hun foreslog, at jeg igen skulle prøve folkeregisteret, det kunne jo være.

Kommentar
Fra : lonestorm

Dato : 15-09-04 21:34

Hej slemmert. Jeg kontaktede dem i april måned i år og fik uden videre hjælp. Så prøv dog at kontakte dem igen evt. telefonisk. Jeg ringede nemlig til dem og fik oplyst hvilke oplysninger de skulle bruge, det var min brors fødselsdato og år, fødested og en kopi af min dåbsattest, så de kunne være sikre på at jeg var denjeg udgav mig for. Fortsat held og lykke til jer alle

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 15-09-04 21:50

Mit problem er at det eneste vi kan gå efter er min afdøde fars navn og cpr. nr, og det er ikke nok mente man - det eneste der vides er at hans omgivelser har henvendt sig for kort tid siden med en påstand om at jeg havde en bror - det er sku egentlig underlig at tænke på at vide at inden for ca 5-7 kvadratkilometer og - jeg ved på hvilke skoler han må have gået som barn, sandsynligvis er han bortadopteret eller opvokset hos bedsteforældre.....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-09-04 01:47

Hej
Hvor dejligt at høre, at det lykkedes at finde i hvert fald den ene. Og at du har fået positiv tilbagemelding.
Så mon ikke du har held med den anden også.
mvh dova

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 14-06-05 23:21

Hej til slemmert -. jeg mener at vide at der på Rigshopitalet findes et reg. over alle danskere. Det kræver måske en del at komme dertil. Prøv! mvh Kandit

Kommentar
Fra : kandit

Dato : 14-06-05 23:21

Hej til slemmert -. jeg mener at vide at der på Rigshopitalet findes et reg. over alle danskere. Det kræver måske en del at komme dertil. Prøv! mvh Kandit