/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
Flere ip-instillinger på bærbar
Fra : PanicAttack
Vist : 394 gange
100 point
Dato : 29-08-04 22:30

Hejsa

Jeg er tit ude for at skulle på nettet fra forskellige stedet. Disse steder har deres egen opsætning af ip-adresse, dns, undermaske, proxyserver, o.s.v.

Det irretere mig ret meget efterhånden, at skal ind og ændre alle disse indstillinger, hver gang jeg skal på nettet, et nyt sted. Findes der ikke et program eller lign. hvori man kan vælge hvilke instillinger man ønsker at bruge? eller måske endnu bedre, selv finder ud af hvilke der skal bruges?

Jeg bruger XP home...

PanicAttack

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-08-04 23:00

Hvis du sætter din TCP/IP protokol til DHCP vil du kunne koble på Internettet de fleste steder hvis der ikke bruges proxy da dette kræver speciel indstilling.
De fleste routere tillader brug af DHCP (automatisk søgning af IP adresse)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-04 23:02

Du kunne jo lave en brugerprofil for hver enkelt konto?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-08-04 23:04
Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 30-08-04 08:18

Tror du skal søge lidt efter netsh :)

http://support.microsoft.com/?kbid=257748

Jeg har bare lavet 2 batfiler som jeg så kører afhængigt af, om jeg er på skolen/hjemme osv :)

Held og lykke.

Kommentar
Fra : giffenDK

Dato : 30-08-04 08:50

tja jeg ville forslå at du brugte dhcp, men er det ikke det du vil kan du under netvæksopsætning faktisk sætte en alternativ forbindelse op,
først skal du ind til netværksforbindelser --> så vælger du Internetprotokol tcp/ip --> derinde klikker du på avanceret --> nu kan du sætte alle de ipadr. med subnet, dns, sågar wins op du vil. jeg har prøvet det og det virker, jeg har dog en lille ting at sige, jeg er ikke sikker på at det er i xp home ED. men prøv at kig efter.

MVH
GiffenDK

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 30-08-04 09:13

PepsDK's to bat filer lyder godt og ser ud til at virke fint ;)

Lige til giffenDK .. det findes også i xp home, problemmet er bare at jeg har brug for midst 3 forskellige konfigurationer !

Ved ikke helt, hvor det hører hjemme henne, men findes der ikke en komando for at ændre proxy, så jeg kan tilføje den til mine batfiler ???

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-08-04 09:29

Hejsa

der findes dette lille program her, som kan det du søger, jeg bruger det selv til at koble til flere
netværk

http://www.mobilenetswitch.com/

Kommentar
Fra : giffenDK

Dato : 30-08-04 12:06

øhh ja du kan under avanceret sætte 3 forskellige konfigurationer op, du vil til og med kunne arbejde på 3 forskelige ip adr. områder i et netværk. denne løsning er mulig, og meget enkel, for en god ordens skyld prøvede jeg med min bærbare under avanceret lavede jeg to ip adr. 192.168.1.100/24 gateway 192.168.1.1 og 10.0.0.100/8. gateway 10.0.0.1

satte den så til mit netværk der har ipadr. 192.168.1.0/24 og den fangede forbindelse med det samme.

så skiftede jeg min router ud med en anden, (bruger normalt mønøwall som router, men har en almindelig hardware router til at ligge) den satte jeg op med adr. 10.0.0.1/8 satte den til internettet, koblede den bærbar på og bang jeg var på internettet, så jeg vil påstå at det virker.
er det tilfældet at du skal ud til flere ukendte, er det stadigvæk DHCP jeg ser som fornuftigt.

For at vi lige er helt på det rene, under avanceret kan du sætte det antal forskellige ipadr. op du ønsker.

MVH
GiffenDK

Kommentar
Fra : dk

Dato : 30-08-04 12:46

>> giffenDK
du kan ikke bruge DHCP. såfremt firmaet der kobles op til har slået DHCP fra, og de bruger
statisk ip.....!!!
det du har beskrevet kl 12:06 er ganske korrekt, men der kan kun laves 2 forskellige ip'er mv.

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 30-08-04 14:19

Fik du det til at virke PanicAttack, ellers har jeg mine egne filer derhjemme, jeg kan poste imorgen :)

Der har jeg lagt noed proxy halløj ind i.

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 01-09-04 08:30

Yepper fik det til at virke, men vil gerne se dine filer, så jeg har mulighed af at skifte proxyserver også ;)

Hilsen Panic

Kommentar
Fra : PepsDK

Dato : 01-09-04 11:49

okay.. jeg prøver at tage dem med imorgen.. :)