/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Problemer med D-drev!
Fra : evigsommer
Vist : 565 gange
30 point
Dato : 07-07-02 23:14

Mit D-drev har simpelthen ikke lyst til at læse CD-rommer. Det går rigtigt nok i gang med at læse CD-rommen, men stopper så. Forsøger jeg My Computer>D: for at åbne CD-rommen, får jeg beskeden "D:\ is not accessible. The device is not ready", og så klikker jeg "Ok", og så er jeg lige vidt. Hvad kan være i vejen med mit D-drev?

Hilsen

Klaus

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-07-02 23:19

Hej Klaus,

har du først fået fejlen efter ændringerne i registrerings databasen?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : evigsommer

Dato : 07-07-02 23:27

Hej Strarup!

Nej, det har jeg ikke. Jeg kunne sgu ikke engang køre TDC's installationscd, der fulgte med mit ADSL-abonnement.

Klaus

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 07-07-02 23:40

oki doki...

øh... prøv at klikke på "denne computer", "my computer" eller hvad den nu hedder på din PC... og så højreklik på ikonet til den... vælg herefter egenskaber/properties...
her skal du trykke på fanebladet enhedshåndtering/device manager... når du har fået den fram går du ned til dit CD-rom drev på listen..

klikker på den så den folder sig ud... så markere du dit CD-rom drev (hvis du har flere ska' du vælge den det er galt med...)
når du har markeret den, skal du vælge egenskaber/properties til den, enten ved at højreklikke eller trykke på knappen med det navn...

her skal du så vælge fanebladet "driver"... og her ska' du vælge Opdatere driver... så skal du bare klikke dig igennem og klikke OK til sidst, da den gerne sku' finde din CD-rom inf-fil... og derved genistallere CD-rommen...

når du går ud af enhedshåndtering og har valgt OK til dette, bliver der genstartet eller du bliver spurt om du vil genstarte... her ska' du bare klikke OK...

når den har genstartet... sku' din CD-rom gerne virke... hvis den ikke gør, ka' det betyde 2 ting... enten at din CD-rom driver er beskadiget eller ikke eksistere, og den derfor skal erstattes af en ny driver...
eller at der er noget andet galt...

hvis det ikke funker... så gi' lige en tilbagemelding...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 07-07-02 23:55

Det burde være nok bare at fjerne CD-Rom (1 eller alle) fra Enhedshåndteringen og genstarte computeren så skal den nok selv finde ud af resten

Håber du klarer skærene Klaus

Kommentar
Fra : Dr_Dydendak

Dato : 08-07-02 00:35

Det kan jo være at laserhovdet er blevet beskidt og skal renses eller det er skævt.
Hvis det sidste er tilfældet er det bedste vel at købe en ny.
Dydendak

Kommentar
Fra : evigsommer

Dato : 08-07-02 12:07

Hej Strarup og Dydendak!

Har opdateret driver. Siger, at den bedste driver allerede er installeret, og D-drevet funker stadig ikke. Hvordan rengøres et laserhoved?

Mange hilsner

Klaus

Kommentar
Fra : summer

Dato : 08-07-02 12:12

1) Fjern drevet, som SANTA2002 skriver, eller
2) Lav en auto detection i Bios, eller
3) Tjek om dit IDE kabel/stik er defekt - "lån" et fra et drev i maskinen du ved virker.

mvh
summer

Kommentar
Fra : trixster

Dato : 08-07-02 22:43

Den fejl du beskriver der har jeg også haft, det viste sig at drevet var defekt. Så mom ikke dit desvære også er røget sig en tur.
Men jeg ville da lige prøve de andres tips inde du smider penge ud til et nyt.

Mvh
Trix

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 23-07-02 21:04

Hej Klaus,

driller det stadigvæk... eller har du fået det løst?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : evigsommer

Dato : 23-07-02 23:04

Hej Strarup!

1000 tak for din mail. Jo, drevet driller stadig. Jeg har prøvet at fjerne drevet fra enhedshåndteringen og lade computeren gøre resten (Santas forslag fra d. 7. juli). Det gav ikke noget resultat - andet end computeren selvfølgelig fandt drevet. Derefter skilte jeg simpelthen drevet ad og rengjorde laserhovedet med isopropylalkohol (karburatorvæske). Det blev lidt bedre, synes jeg. Når jeg nu sætter VISSE cd'ere i, begynder hovedet at læse, men først efter LANG tid er der en mulighed for at åbne cd'en. Jeg tror, det er defekt - og har så småt forberedt på at investere i et nyt. Nogen forslag til et godt og billigt drev, idet jeg alligevel snart skal have en helt ny og mere kraftfuld pc?

De bedste hilsner til dig Strarup fra Klas

Kommentar
Fra : zamot

Dato : 27-08-02 11:44

Hej Alle,

Nu har evigsummer skilt sin drev af, men til en anden gang, jeg har prøvet en rense cd til både musik afspiller og CD-ROM/CDR/CDRW, den har virket meget godt og er hurtig og nem at bruge.

Den larmer meget, men har aldrig skadet mine drev.

Bruge den dog ikke til DVD da hovedene er mere sårbar.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 27-08-02 13:46

Hej Klaus,

du må undskylde jeg ikke har reageret noget før på det du skrev...

tja... det kommer helt an på dine behov og om du vil bygge den nye PC op fra bunden af, eller det er en færdig købt...

nu ved jeg jo heller ikke umiddelbart om du har fået købt en ny PC...

men hvis du ikke har en CD-rom brænder eller DVD-afspiller, vil jeg foreslå dig at købe sådan en i stedet for, idet de også ka' læse CD'er men jo så har lidt extra funktionalitet...

men et godt sted at undersøg priser med hardware er EDBpriser.dk... -->
http://www.edbpriser.dk/hardware.asp
men jeg smider lige link til de tre kategorier...

CD-ROM Drev... -->
http://www.edbpriser.dk/hardware/cd-romdrev.asp
CD-Brændere... -->
http://www.edbpriser.dk/hardware/cd-braendere.asp
DVD-ROM Drev... -->
http://www.edbpriser.dk/hardware/dvd-romdrev.asp

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : evigsommer

Dato : 28-08-02 11:05

Hej Strarup!

Jeg har en ven, der kan bygge en computer fra bunden, men det er min opgave at finde ud af, hvad der skal puttes i. Selvfølgelig kender jeg godt de vigtigste komponenter i en pc, men hvilke mærker og hvilken kraft, jeg har brug for, ved jeg ikke. Min nye pc skal være "fremtidssikret", dvs, den skal have nok kraft til at kunne køre alt det nye uden problemer.
Jeg forestiller mig at bruge maksimum 5000 kr. eksl. skærm, tastatur, mus, højttaler. Nogen forslag?
En anden ting, Strarup: Da jeg ikke kunne afinstallere ZDelete (automatisk filsletningsprogram), gjorde jeg det "manuelt" og rensede også ud i regedit. Dette har medført, at jeg på min desktop nu har en gul mappe (ikonet ligner præcis en dokumentmappe), der INTET navn har, og den vil ikke slettes, idet den er et ikon.
Hvorfor kan jeg blive af med den? Jeg har forsøgt at søge efter alle mulige ord vedrørende ZDelete i regedit, men får at vide, at søgningen er afsluttet. Hvad gør jeg???

Mvh

Klaus

Kommentar
Fra : 2630Duran

Dato : 08-10-02 13:19

Altså der er ikke nogle cd'er der virker....
Så prøv at pille lidt ved dit IDE kabel (Data kabel), det kan være den sidder forkert i.