/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hjælp med billeder til nettet
Fra : HOTSHOP1
Vist : 295 gange
150 point
Dato : 29-08-04 16:20

Hej, jeg har et Nikon 4500 og vil tage nogen billeder af armbåndsur til mine netbutik, men har probemer. Mine resultater er ikke ret god. Er der noget som kan hlæpe mig.

Kommentar
Fra : hairulfr

Dato : 29-08-04 16:40

Øh? hvad er problemet?
Det er svært at hjælpe når man ikke ved problemet er

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-08-04 17:29

øh, prøv at find kameraets menu og sæt billedkbaliteten i MAX, det burde hjælpe, og kør eventuelt billederne igennem photoshop eller lign.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 29-08-04 20:27

Nu er det jo ikke "bare lige" at tage nogle billeder af nogle varer ( her armbåndsure) og "smide dem på nettet". Det "kræver" lidt omtanke, noget rimeligt godt udstyr (kamara, belysning, baggrunde osv.) og ikke mindst lidt viden omkring dette udstyr. Når det ydermere drejer sig om nogle billeder af varer som du (professionelt?) sælger på nettet, bør/skal du være så meget mere omhyggelig med dine færdige billeder...altså som nævnt vide noget om hvordan du laver den bedste opstilling, baggrund og belysning, samt kende dit kamaras muligheder/begrænsninger. Der er jo forskel på at belyse dit emne fra den "lange eller korte" side. Det har betydning for hvordan dit produkt vil vise sig på nettet...OG DET ER JO I BUND OG GRUND DET SOM DET HANDLER OM!!!! En ordentlig præsentation vil "bære" lønsomheden i sig selv.
Har du ikke den fornødne tid til at sætte dig mere ind i den (fortryllende) fotoverden via bøger, kursus eller/og praktiske eksempler, så få en prof-fotograf eller en dygtig amatørfotograf til at hjælpe dig. Det er ikke fordi jeg ikke vil give dig nogle råd og fif fra min egen "amatørfotografiske" her i din tråd, men det er ulig MEGET nemmere "ansigt til ansigt" hvis jeg må udtrykke det sådan.
Hvis de "råbilleder" du tager med dit kamara ikke basalt er gode, er det vanskeligt (men dog ikke umuligt) at "rette" på dem. Så det første du altså skal gøre (efter min mening/vurdering )er at kende dit kamara bedre.

God fornøjelse!

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : AllanBugge

Dato : 31-08-04 08:24

Jeg vil lige palle Jensen ret
Og så lige lidt mere - du skal vide lidt om hvor store billeder du vil vise dine ure på skærmen
altså hvor stor en del af skærmbilledet det må fylde - og jeg ved heller ikke hvilke edb programmer du har til rådighed
men flere af de programmer der følger med de forskelleige kameraer kan bearbejde billederne og her er to forskellige ting du skal tage stilling til
1. hvor hurtig skal billedet komme frem på skærmen ? modsvares af den kvalitet billedet skal vises i. men her skal du ændre på hvor meget billedet fylder (hvor mange KB billedet fylder)
her er 150 kb en meget flot kvalitet som tager lidt tid at vise 100 kb kan sagtens bruges og vises rimeligt hurtigt 75 kb vises hurtigt.
2 det andet du skal tage stilling til er hvor stort billedet skal være de fleste billeder ligger i et aflangt format og her vil en størrelse på 600 pixelles x 400 pixelles være et godt stort billede som fylder godt op på skærmen prøv selv at lave nogle forskellige størrelser (du skal beholde propertionerne i billedet . det vil sige at du skal krydse af et eller andet sted så du kun ændrer på den ene side i billedet og så ændres den anden automatisk)
prøv at ændre størrelsen på billedet til 500 pixelles - 400 - 300 og 200 og vurder så på hvor stort billedet skal være
og igen husk lige palles ord og overvejelser om kvaliteten af billederne
Jeg ved ikke om du kan bruge nedenstående
men du er velkommen til at vende tilbage hilsen Allan

Kommentar
Fra : AllanBugge

Dato : 31-08-04 08:30

Hvis du har et program som photoshop er der en funktion der automatisk laver billederne om til at blive vist på nettet.
Programmet laver et lille billede hvor man kan se billedet i lille format - og klikker man så på billedet vises det i en større version
du kan se et eksempel her hilsen Allan
http://bugge-allan.homepage.dk/Html/Dorte%20web/indeks.html

Kommentar
Fra : Karenjuul

Dato : 10-11-04 11:20

Hej.
Jeg går ud fra der er en Macro indstilling på dit camera her kan du gå meget tæt på, brug et stativ eller støt cameraet på et bord, Når billedet skal på nettet kan du i f.eks Photoshop og andre programmer vælge billedstørrelsen, jeg vælger 600+800 og når jeg gemmer det vælger jeg en mellem opløsning. Billedet fylder ca 100kb hvis det er taget i den højeste opløsning, og ser pænt ud på nettet selv når det bliver forstørret op.
Hilsen Karen