/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
farver på brændt film
Fra : jslp
Vist : 501 gange
100 point
Dato : 29-08-04 14:58

hej.

jeg har lige brændt min første dvd film, alt virker fint når jeg ser den på min pc, men når jeg sætter den i dvd afspilleren til mit tv er der ingen farver på,i manuellen til dvd afspilleren står der noget om at filmen vises i sort/hvid hvis dvden er optaget i ntsc-farvesystem hvis det er tilfældet hvordan ændre jeg det til noget jeg kan bruge (pal?) eller er der nogen der har andre foreslag til hvad der kan være galt?

jeg har brugt følgende programmer
dvd shink
nero
anydvd

brændt på en sony dvd-r
min dvd afspiller til tv er en sony dvp-ns355
min dvd brænder er en liteon ( kan desvære ikke huske modellen)
på forhånd tak
med venlig hilsen
jslp

Kommentar
Fra : Better_Performance

Dato : 29-08-04 15:12

Kan du være stødt ind i noget kopisikring fordi det du foretager dig er ulovligt??

Kommentar
Fra : jslp

Dato : 29-08-04 15:20

nej så ville det vel heller ikke virke på min pc, desuden bruger jeg jo anydvd

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-08-04 15:30

de kraver at dvd afspilleren kan afspille ntsc da filmen er i ntsc format?? desværrre

Kommentar
Fra : jslp

Dato : 29-08-04 16:14

er det ikke muligt at ændre det til et andet format, som andre film er?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-08-04 18:17

så er det billiger at købe en ny dvd 399.-

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 29-08-04 18:30

Under vidio options i Nero kan du skifte mellem pal og ntsc format! Tryk på more/mere når du er inde i selve brændingsvinduet

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 30-08-04 14:23

Hvilken lande kode er det 2 for europa så pal 1 for usa så ntsc nok, men burde nok kunne ses på de fleste idag som regel er kode fri

Kommentar
Fra : jslp

Dato : 30-08-04 19:14

til tedd
er du sikker på det? jeg kan godt nok ikke finde den, har version 6,0,0,28 har kigget på nero´s sider men kan ikke finde noget info om det.
mvh
jslp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-04 19:32

Går udfra du har din film på harddisken siden du bruger DVD skrink? Under Nero startsmart går man så ind under lav din egen Video film > Trykker på more (hedder måske mere i en dansk sprog udgave) dernæst video options og så kan man sætte den til Pal eller hvad man nu vil.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-04 19:33

Men måske har du ikke Nero start smart! Så kan du opgradere din Nero på www.nero.com

Godkendelse af svar
Fra : jslp

Dato : 03-09-04 17:27

Tak for svaret tedd.
problemet blev dog løst med et nyt fuldtmonteret scartkabel og skifte til RGB farver

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 03-09-04 17:29

Det havde været mit næste gæt Når bare du fik det til at virke!