/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Bedste scooter til prisen
Fra : Better_Performance
Vist : 3168 gange
50 point
Dato : 29-08-04 14:54

Nu har jeg altså besluttet mig for at anskaffe mig en knallert 45 og jeg ved ikke et klap om dem.

Der må jo være brugere her der har et par gode råd til hvad der kan betale sig at købe, jeg har brug for et stabilt transportmiddel, til kørsel i og omkring København, det gør ikke noget den er til at holde ud at se på. og jeg er hamrende ligeglad med om den er nem at tune, eller man kan få smarte lygteglas eller 9-tonet horn og den slags, til gengæld må der gerne være en sammenhæng mellem kvalitet og pris... Forslag imødeses med spænding

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-08-04 15:04

Jeg købte selv en PGO tilbage i november 2003. Jeg har ikke fået den tunet, men den kører alligevel ca. 58 Km/t. Den starter altid 1'st gang jeg trykker på knappen og kører 30-33 Km/l. Den er lidt smart at se på med nogle frække sort/gule farver. Den jeg købte var nedsat fra 12.999 til 11.999 kr. Og det synes jeg til fulde den er værd. Den blander selv motorolie i bencinen og bruger ca. 1 L/800KM. Olien kan købes hos forhandleren til ca. 120kr/L, men jeg køber min (Lige så god) i Quikly Xtra for 49-kr/L. Den kører i øvrigt på Blyfri 95 Oktan.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-08-04 15:04

Jeg kan anbefale Honda sfx, Repsol og hvad de ellers hedder.
Det er kvalitet, som bare kører uden problemer.
For 3 år siden fik min datter en SFX der havde kørt 8000 km, den er lavet til at køre "lidt for stærkt", hvilket plejer at slide noget mere på dem. Men nu har den kørt ca 17000 km. Og der har aldrig været noget galt, den har aldrig nægtet at starte. Der er kun kostet 2 nye dæk og et speedometerkabel. Og hun behandler den ikke just pænt.

www.honda-mc.dk/ Der kan du se de nyeste modeller.

mvh dova

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 29-08-04 16:12

Jeg vil anbefale dig at kigge på noget ordentligt, og holde dig langt væk fra mærker som CPI og andre billig-mærker... Til dels også PGO...

Kig efter mærker som Piaggio og Gilera, da de er udstyret med motore der er stort set umulige at slide ned hvis de ikke bliver vold tunet... Ellers er en god minarelli motor (yamaha, aprillia, osv.) jo også iorden så længe de ikke skal tunes voldsomt...

Find den scooter, med et af ovenforstående mærker, du føler dig bedst tilpas på når du sidder på den... Motor mæssigt er de mere eller mindre ens..

Kommentar
Fra : rpje

Dato : 29-08-04 17:14

Før man køber en scooter skal man undersøge hvad reservedelene koster. For her er der en kæmpe stor forskel.
Hold jer til en specifik reservedel, eks. En god en er Forgaffel broen.

Eks. En honda SFX koster forgaffel broen mellem 1600-1900 kr.
Hvor eks. På en PGO ligger imellem 500-800 kr.

Hvad kan man bruge det til for jeg køre aldrig galt ????.

Jo ser I alle sammen, Der er mange KNOLDS PARKER der når de med et TUN har kysset en vejtræ, låner fra andre mennesker uden at spørge, Specielt I Stor KBH.

Så lad for guds skyld vær med at køb en maskine i den høje ende, For så er der ingen garanti for at du kommer på arbejde til tiden.

MV.

Peter Jensen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 29-08-04 17:49

Til gengæld holder motoren på en Honda bedre end motoren på en PGO... PGO'en er udstyret med en billig udgave af minarelli motoren, og er nemmere at slide ned end de fleste andre mærker... Men medmindre du skal ud og køre en masse km, så spiller det selvfølgeligt ikke ret meget ind...

Kommentar
Fra : mcmikkelcjo

Dato : 03-09-04 01:59
Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 14-09-04 14:25

Jon & mcmikelcjo ->
Nu spørger Better_Performance jo bl.a. om "sammenhæng mellem kvalitet og pris", så vil I ikke godt fortælle ca. prisen på de modeller I omtaler og roser så kraftigt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 29-12-04 17:30

Nu skal du huske at lukke spørgsmålet. Det gør du ved at trykke på "Accepter som svar", der står til højre over den kommentar du synes har været dig til størst hjælp. Du får så lejlighed til at sende en bemærkning til svareren. Spørgsmålet lukkes og de af dig udlovede point bliver udløst. Venlig hilsen Arne Jakobsen