/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Familierne Rotfeld / Kaas
Fra : Varla
Vist : 789 gange
200 point
Dato : 29-08-04 14:52

Mine data om familien Rotfeld er meget få, pinligt sparsomme, og kendetegnet ved stor usikkerhed

Jeg søger derfor alle tilgængelige oplysninger om Rotfeld/Kaas slægterne, idet jeg mener at have ældgamle aner fælles med både Christence Nielsdatter Rotfeld, og hendes ægtefælle, Bjørn Kaas fra Starupgaard. Han var Lensmand og Rigsråd.

Omtalte Starupgaard menes hjemmehørende i Sønder Starup sogn ved Haderslev. Alle oplysninger som kan be- eller afkræfte mine sparsomme oplysninger er velkomne, og supplerende oplysninger skal være særdeles velkomne.

På forhånd tak

Ejvind (Varla.dk)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-08-04 15:28

Kan dette gruges , ?? der er mere på FS.
Senta
Family Group Record FamilySearch™ Ancestral File v4.19
Download GEDCOM

--------------------------------------------------------------------------------

Husband's Name
Bjorn Nielsen KAAS (AFN:FT0W-VC) Pedigree

Born: 1518 Place: Starupgaard, Hojslev, Viborg, Denmark
Died: 26 Mar 1581 Place:
Married: 4 Nov 1554 Place: , , Viborg, Denmark

Father: Niels KAAS (AFN:FT0W-M5) Family
Mother: Anne Bjornsen BJORN (AFN:FT0W-S1)

--------------------------------------------------------------------------------

Wife's Name
Christence ROTFELD (AFN:FT0X-5V) Pedigree

Born: Abt 1528 Place: Of Starupgaard, Hojslev, Viborg, Denmark
Died: 19 Nov 1601 Place:
Married: 4 Nov 1554 Place: , , Viborg, Denmark

Father:
Mother:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. Sex Name
M Gabriel Bjornsen KAAS (AFN:FT0X-62) Pedigree

Born: Abt 1555 Place: Starupgaard, Hojslev, Viborg, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

2. Sex Name
F Edel Bjornsen KAAS (AFN:FT0X-77) Pedigree

Born: Abt 1557 Place: Starupgaard, Hojslev, Viborg, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

3. Sex Name
F Anne Bjornsen KAAS (AFN:FT0X-8D) Pedigree

Born: Abt 1559 Place: Starupgaard, Hojslev, Viborg, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

4. Sex Name
M Erik Bjornsen KAAS (AFN:FT0X-9K) Pedigree

Born: Abt 1561 Place: Starupgaard, Hojslev, Viborg, Denmark
Buried: 28 Sep 1598 Place:

--------------------------------------------------------------------------------

5. Sex Name
M Niels Bjornsen KAAS (AFN:FT0X-BQ) Pedigree

Born: Abt 1565 Place: Starupgaard, Hojslev, Viborg, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

6. Sex Name
F Helvig Bjornsen KAAS (AFN:FT0X-CW) Pedigree

Born: Abt 1567 Place: Starupgaard, Hojslev, Viborg, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

7. Sex Name
F Kirsten Bjornsen KAAS (AFN:FT0X-D3) Pedigree

Born: Abt 1568 Place: Starupgaard, Hojslev, Viborg, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

8. Sex Name
M Jens Bjornsen KAAS (AFN:QCQ7-N6) Pedigree

Born: 1558 Place: Volstrup, Mors, Thisted, Denmark
Died: 1618 Place:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 30 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-08-04 15:31

Senta
Family Group Record FamilySearch™ Ancestral File v4.19
Download GEDCOM

--------------------------------------------------------------------------------

Husband's Name
Hans LYKKE (AFN:8NNX-RJ) Pedigree

Born: Abt 1490 Place: Skovsgaard, Sonderhald, Randers, Denmark
Died: 11 May 1553 Place:
Married: Abt 1539 Place:

Father: Erik LYKKE (AFN:8NNX-5F) Family
Mother: Anne KAAS (AFN:8NNX-QC)

--------------------------------------------------------------------------------

Wife's Name
Johanne ROTFELD (AFN:8NP0-10) Pedigree

Born: Abt 1520 Place: Bratskov, Brovst, Hjorring, Denmark
Died: 22 Aug 1577 Place:
Buried: 2 Oct 1577 Place: , Grinderslev, Viborg, Denmark
Married: Abt 1539 Place:

Father:
Mother:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. Sex Name
F Anne LYKKE (AFN:8NNW-6G) Pedigree

Born: Abt 1535 Place: Havno, Visborg, Aalborg, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

2. Sex Name
M Erik LYKKE (AFN:8NP0-25) Pedigree

Born: Abt 1540 Place: Havno, Visborg, Aalborg, Denmark

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-08-04 15:35

Fra denne adresse
Senta
http://www.sadolins.com/cgi-bin/igmget.cgi/n=onetree?I44324

Bjørn Kaas til Starupgaard

Given names - Fornavne:
Bjørn
Surname - Efternavn:
Kaas
Holdings - Besiddelser:
til Starupgaard

Sex - Køn:
M
Died - Døde:
Occupation - Stilling:
Godsejer, Rigsraadsmedlem (1567-1581)

Father - Far:
Niels Kaas / Died - Døde: 1535
Mother - Mor:
Anne Bjørndatter
Spouse - Samlever
1:
Kristence Rotfeld
Children - Børn:
Anne Kaas
Niels Kaas / Died - Døde: 1597

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 29-08-04 16:09

Jeg skal lige have tid til at gennemgå og sammenholde dataene med mine, men det ser godt ud, og bekræfter at mine oplysninger var for dårlige.

Jeg kommer tilbage til spørgsmålet når jeg får lidt bedre tid. Formentligt i aften.

Tak, og mange hilsener fra

Ejvind (Varla.dk)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-08-04 16:19

Der er flere data på FS.
Senta

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 200 point
Dato : 29-08-04 19:56

Reventlows hjemmeside prøv at søge på de forskellige navne.
Senta
http://www.reventlow.dk/cgi-bin/igmget.cgi/n=reventlow?I13704

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 30-08-04 08:56

Nogle af oplysningerne i FS er meget svære at få til at passe sammen, men det er en dejlig masse oplysninger og flere kilder at arbejde videre med, så dine oplysninger er rigeligt pointene værd.

Tak

Ejvind (Varla.dk)

Godkendelse af svar
Fra : Varla

Dato : 30-08-04 08:59

Tak for svaret senta.
Jeg forsøgte at afslutte før, men fik det gjort forkert. Derfor accepten af 2 omgange.

Ejvind (Varla.dk)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 30-08-04 14:22

Fra denne adresse håber det hjælper difg videre
Senta
http://danpa.dda.dk/
SØGERESULTAT
Søgning på ("Starupgaard" OR "starupgård")
3 registreringer

Århus
Starupgård Starupvej 135 8340 Malling Matr.nr. 1a m.fl. Starup matr.nr. 9e Pøel Starup, Malling sogn, Århus komm.
Kommune ikke angivet
Kaas (Sparre), Bjørn, t. Starupgård m.m. - 1581 Lensmand 0 - 0
Kaas (Sparre), Niels, t. Starupgård m.m. - 1535 0 - 0

3 registreringer