/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mangler hjælp-Slette xp?
Fra : tbayj
Vist : 280 gange
62 point
Dato : 29-08-04 14:27

Jeg har Xp på min C partition. Nu er jeg kommer til at installere den på min D partition også- Meningen var at jeg ville installere den på en anden partition som jeg havde lavet, men da den skrev om jeg ville bevare eksisterende filer kom til til at vælge ja og installere på D. Men D er der hvor jeg gemmer min billeder og dokumenter osv. Nu vil jeg gerne have den fjernet, men samtidig beholde mine dokumenter.Kan man det og hvordan?
p.s.
Jeg har desværre ikke så mange point at give ud af. Kun 62.

Accepteret svar
Fra : xyzzygy

Modtaget 62 point
Dato : 29-08-04 17:13

kopier det fra D drevet du vil gemme over på C drevet og formater så D drevet.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-08-04 17:14

Det sikrese ville være hvis du kunne trække dine data (billeder mm) over på et andet drev og så formatere drevet fra XP's diskhåndtering.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-08-04 17:16

Det kan man vist godt kalde enighed

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-08-04 17:20

men jeg kom først.

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-08-04 17:22

hvis der ikke er plads nok på C drevet, kan du låne en anden HDD og flytte dem over på, men sørg for at den virker, før du prøver med den nye disk. læste lige om en anden knægt der har mistet sine data på den måde, fordi den ikke var formateret.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-08-04 17:37

Du vil sikkert have fået en ekstra linie ind i boot menuen, men den kan fjernes i startredigering. Spørg hvis du skal have mere hjælp for det er jo ikke til at vide hvor meget du ved om den slags.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 29-08-04 17:41

Tak for alle jeres svar Jeg har nu kopieret alt over på dvd ér. Men BjarnD, jeg har prøvet at slette den i Boot.ini, men det kan ikke lade sig gøre...

Godkendelse af svar
Fra : tbayj

Dato : 29-08-04 17:44

Men det er rigtigt at du kom først xyzzygy . Jeg håbede nu på at der var en anden mulighed så man var fri for at skulle formatere det hele. Men nu gør jeg det. Tak for hjælpen alle sammen. jeg håber ikke at i går jo meget op i det med point systemet...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-08-04 17:44

Du får lige et link til en vejledning og så må duy melde tilbage hvis det ikke virker
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;289022

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-08-04 17:45

jo ja, det er bare ok

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-08-04 17:46

Tænk ikke på de point - først til mølle....
lad os bare fortsætte her til det virker fornuftigt, jeg hænger på.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 29-08-04 18:00

Tak, god tråd som jeg lige vil huske. Jeg har formateret D nu. Alt skulle være væk. Men når jeg booter op så står der stadig at der er 2 operativ systemer..som der jo ikke er...Når jeg så åbner og ser i boot.ini er den væk. Så er der kun 1... Nu er spørgsmålet så hvordan jeg får reset det som står i starten?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-08-04 18:07

Hvis du har fulgt linket kan du ikke gøre andet end at fjerne markering i Vis operativsystemer i....

Kommentar
Fra : xyzzygy

Dato : 29-08-04 18:41

ok, hæld alt skidtet tilbage på D drevet og formater så C drevet.

Kommentar
Fra : tbayj

Dato : 29-08-04 20:04

Så, nu har jeg formateret ALT! Jeg hargjort det på the hard way. Jeg prøvede først at slette boot med Fdisk /mbr 98 start diskette, men det hjalp ikke. Da jeg slette C of installerede det hele igen hjalp det. Så nu er det en hlet ny cleam computer og det er ret fedt. Så nu ved jeg gopdt hvad skal lave de næste timer. Jeg har dog en ghost, men det er så hyggeligt. Men mange tak for jeres hjælp og jeres svar