/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Maling til akvarie
Fra : janni26
Vist : 2367 gange
50 point
Dato : 29-08-04 10:34

Er der nogen der ved hvilken slags maling man kan bruge i et akvarie til at male et hjemmelavet baggrund feks?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-08-04 11:14

Du skal bruge noget der kan binde på glas, og så selvfølgelig male udvendigt på glasset.
Det er ikke godt hverken for fiskene eller for holdbarhed af maling at male indvendigt.
Men du kan få speciel glasmaling både i hobbybutikker og hos farvehandleren.
mvh dova

Kommentar
Fra : janni26

Dato : 29-08-04 17:52

Hej Dova Tak for svaret, men det skal bruges indvendigt til at hjemmelavet akvarie, som der kun har glas på forsiden af akvariet

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-08-04 18:55

Jeg har lige fundet, at du kan bruge noget der hedder Alfix

www.soerennielsen.dk/akvarie/baggr.asp

og et eller andet sted på denne her side er der mere om emnet www.ikola.dk

dova

Accepteret svar
Fra : museklik

Modtaget 50 point
Dato : 29-08-04 23:45

Hej Janni26

Ganske almindelig vandbaseret acrylmaling er udmærket til det brug, og det er ikke noget som jeg bare finder på, det står i bogen "spændende akvarier" skrevet af Tage Falz Billeskov.
Held og lykke med projektet

m.v.h.
Per

Godkendelse af svar
Fra : janni26

Dato : 30-08-04 20:10

Tak for svaret museklik.