/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Opskrift på; Pjusket hår
Fra : soren1990
Vist : 1923 gange
200 point
Dato : 29-08-04 00:43

Hey drenge og piger...
Jeg har halv langt hår, som jeg normalt bruger voks til... Kaster bare noget i, køre det rundt og så er den normalt hjemme...
Mit hår har bare ikke just godt af det voks jeg bruger nu.. Og så bliver det temmelig stift...
Hvis jeg ikke kommer voks i er det HELT glat, og det er ikke særlig pænt...
Så hvordan laver jeg pjusket hår, som gerne må se "fugtigt" ud.. Hvilke produkter vil i anbefale?
Mvh. Søren Frederiksen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-08-04 00:55

Jeg vil foreslå noget Gele af en slags.
Der findes utallige forskellige mærker, og det giver det fugtige look du efterlyser.
Voks er ganske rigtigt noget skidt, og det er ikke til at vaske ordentligt ud. Det "lukker" også håret for meget inde.
Min datter brugt meget noget gele man kan få i ethvert supermarked.
Det er i en halvgennemsigtig tupe og fås enten grøn eller lilla efter hvor meget stivelse der er i (håret bliver altså IKKE grønt eller lilla), og det er ganske udmærket og koster ikke særlig meget.
mvh dova

Kommentar
Fra : soren1990

Dato : 29-08-04 01:03

Hey Dova...
Min erfaring med Gele er bare at håret bliver utroligt stift efter 1 eller 2 timer :(
Det jeg bruger nu tror jeg næsten er Gel :S
Mvh. SF

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 29-08-04 11:04

hej Dova

jewg bruger wella high hair, det er noget saltvands haløj. jeg så det vist på morgentv og har nu købt den selv. det virker rigtigt godt og håret klasker ikke bare hurtigt sammen igen. Det er oven i købet muligt at sove med det natten over. Og håret beholder fylden.

jeg kan varmt anbefale den
dorthe

Kommentar
Fra : soren1990

Dato : 29-08-04 13:33

Hey Itgrafen

Bliver håret hverken stift eller noget?
Hva koster det, og hvor kan det købes?

Mvh. SF

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 29-08-04 16:58

nej, håret bliver ikke stift.
det bliver lidt "sejere" lige som når man har badet i havet.

jeg købte det hos en frisør i århus, men jeg er sikker på
at det kan købes hos de fleste frisører, matas, parfumediscount, ect.
det kostede hos min frisør 99,-

vh
dorthe

Kommentar
Fra : soren1990

Dato : 29-08-04 22:04

Hey Dorthe..
Jeg bor faktisk i Århus...
Hvilken en mon det er?

Er; wella high hair det fulde navn?
Som du kan se er der mange; http://www.alenkinstudio.com/produkti/wella/high-hair-produkti01_velika.jpg

Desuden; Hvor længe "holder" det?

Kommentar
Fra : itgrafen

Dato : 29-08-04 23:30

hej Soren

den jeg har købt (ved frisøren skråt over for Jacobs pita inde i midtbyen) er i en blå flaske og hedder
wella high hair strong.
Det holder temmeligt længe - hele dagen i mit hår.

held og lykke med det
dorthe

Accepteret svar
Fra : gisele

Modtaget 200 point
Dato : 30-08-04 20:40

Hejsa

Jeg er frisør og ved at mænd er vilde med American Crew. Her er et link med div. produkter derfra... Jeg vil nok anbefale Grooming cream. Her på linket står der om produkterne, så du kan se hvad der passer bedst til dig...
http://dk.kelkoo.com/ctl/do/search?siteSearchQuery=american+crew&catId=100164013&partner=kelkoo¤tPage=2

Produkterne er meget drøje og holder længe. De er også dyrer end Matas, men kvalititen er også MEGET bedre. Alle produkter kan nemt vaskes ud, hvor jeg ved at dax er noget skidt at få ud. Hvis du har halv langt hår, er grooming creamen nok den bedste. Det er et mande produkt, som nogle piger også er glade for at bruge og du kan købe det i de lidt bedre frisør saloner...

Mvh
Gisele

Kommentar
Fra : soren1990

Dato : 31-08-04 22:00

Hey!
Lyder meget fedt!
Der er vel ingen "alm" butikker der forhandler produktet?

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 01-09-04 21:15

Hej Soren

Nej - desværre ikke. Det er fordi at frisører er bedst til at vejlede sine kunder med hvad produkter de syntes egner sig bedst til hvad hårkvalitet man har. Så nogle firmaer vil kun, eller kan/må kun sælge til frisør saloner. Men jeg er da sikker på at du kan købe produktet i en storby som Århus

Godkendelse af svar
Fra : soren1990

Dato : 02-09-04 16:01

Tak for svaret gisele.

Yes! Den lokale frisør forhandler American Crew .. Hun anbefalede dog Fiber, og den er bare kanon...
139 kr for 100 ml er dog ikke helt billigt :P Men det er kanon!

Tusinde tak!

Pointsene går til Gisele, da man desværre ikke kan dele pointsene... ITGrafen fortjente ellers lidt :/

Kommentar
Fra : gisele

Dato : 02-09-04 22:01

Hej

Det er også de fleste mænds yndlings produkt fra crew serien. Men den syntes jeg bare ikke giver så meget af det våde look - den giver mere fylde og pjusk og tørt look ( på nær hvis man kommer det i fugtigt hår), så håret kan sidde som man kan li' det...

Det er bare super at du fik noget ud af svaret

Kommentar
Fra : dannerbe

Dato : 03-01-05 23:38

Hej! er selv frisør....
Hvis ikke du har fundet det "rette", så prøv structure fra crew, Lidt creme-agtig konsistens men stiver ret meget op, og giver netop det lidt våde look. kan også bruges i vådt hår. Crew har designet structure til herre med længere hår.. prøv det! Prisen er den samme som Fiber og Forming creme, dog er structure noget mere konsentreret og mere drøj.