/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
TV-out viser sort/hvid billede på tv ???
Fra : lise84
Vist : 349 gange
50 point
Dato : 28-08-04 22:48

Hej
Jeg har brug for lidt hjælp.
Når jeg tilslutter mit tv-out kabel til mit tv vises pc'ens skærm i sort/hvid på tv'et. Hvorfor det ?
Jeg har været inde under enhedshåndtering og set at mit grafikkort hedder : S3 Graphics Twister K Compaq. Hjælper det ?

Med venlig hilsen
Lise Jakobsen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-08-04 22:54

Hvordan tilslutter du til TV'et? Scart? Er det et ældre TV?

Kommentar
Fra : danatool

Dato : 28-08-04 23:48

prøve at ændre indstillinger for skærm 2 til PAL(B) istedet for NTSC

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 29-08-04 06:38

Har selv lige været ude for det samme.
Det viste sig så at være s-vhs stikket bag på computeren, der ikke var sat helt i.

Hvorfor skriver de altid i en brugsanvising til et Tv under "Troubleshooting"
Citat
Er strømstikket sat i stikkontakten

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-08-04 07:12
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-08-04 12:38

på nogle tv skal du instille scar indgangen til S-VHS
elles tag ingang 1 er nomalt S-VHS

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 29-08-04 12:41

på nogle tv skal du trykke av 2 gange og på andre av herefter rød 1-2 gange(den farve der står udfor av1 på skærmen)

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 30-10-04 08:45

så afslut venligst dette spørgsmål

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 18-12-04 06:27

Nå, er det ikke snart på tide at lukke dette spørgsmål?

Kommentar
Fra : lise84

Dato : 18-12-04 11:34

jeg ved ikke hvordan man gør... ( og for at sige det ærligt har jeg ikke fået løst mit spørgsmål, fordi jeg gik lidt i stå ) Men jeg vil gerne lukke mit spørgsmål, hvis I siger mig hvordan!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-04 12:00
Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-04 12:01

hvilken tv har du ?? model??

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-04 12:05

og hvilken compaq??

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 18-12-04 14:30

Ja, lad os høre hvilket tv du bruger. Måske kan det hjælpe.

Kommentar
Fra : lise84

Dato : 18-12-04 15:22

Jeg har en compaq presario 700 model og et gammelt sanyo fjernsyn. Jeg ved ikke om det hjælper.
Hvis jeg husker rigtig fra den gang for lang tid siden, var problemet, at jeg kun kunne se et sort/hvid billede og jeg kunne ikke høre lyd på tv'et.

Kommentar
Fra : dbl

Dato : 18-12-04 17:20

Nu prøver jeg, men jeg giver ingen garanti for at det virker. (og her gætter jeg bare)

Eftersom det er et gammelt tv, så er det ikke sikkert at det kan modtage s-vhs signal. Så du skal muligvis bruge en adapter. http://www.pc-netto.dk/default.asp?productguid=503-65

Og for at få lyden med, skal du bruge en ledning mere. Fra line-out til line-in på tv'et, hvis det har sådan et.
Men jeg mener at man kan købe en samlet pakke med det hele i. To stik der skal i computeren, s-vhs stikket plus et lydstik. Og i den anden ende bliver det hele samlet i et scart-stik, plus der medfølger et s-vhs adapter stik.

Så prøv at hør din lokale radio/tv/computer butik.

Mvh.
d.Buus
www.dbuus.dk

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-12-04 18:08

der skal være 1 AV/S-vhs indgang på tvet
tryk på TV/-¤ (av) "så der står AV1" tryk herefter på F¤... indtil der står AV1 mode (video) tryk Lyd+ eller pil højre nu skuller der gerne stå S-vhs (så fremt der er s-vhs)

(indsæt scart-stikket i AV1 )